Vypadá to, že jsem utilitku ještě pořád nedokázal udělat blbu vzdornou vůči aktualizacím hry a tak hra opět se starší verzí padá. Zde je tedy aktualizovaná verze, která funguje s poslední aktualizací hry. Snad se mi tenhle problém podaří vyřešit co nejdříve, protože to byl jeden z hlavních důvodů proč jsem se snažil vytvořit tuhle utilitu, abych ji nemusel pořád aktualizovat s každým novým DLC. Je pravda, že to už nemusím, protože ted ji musím aktualizovat s každou novou aktualizací :) Tak nevím zda jsem si tím pomohl... Pokud Vám tedy hra po aktualizaci padá díky Game Tools, potom sáhněte po aktuální verzi.
Než vydám kompletně předělané Game Tools ve verzi 2.0, tak jsem se odhodlal alespoň updatovat původní verzi aby fungovala na aktualizovaném TSW 6. Navíc jsem trochu zkoumal proč Mastery Overlay shazovalo utilitu a po několika testech by Overlay mělo konečně fungovat přímo ve hře a né pouze v menu hry. Navíc by již neměla hra padat při načítání do menu. Ostatní věci jsou stejné jako v předchozí verzi. Instalace je stejná jako u předchozí verze, tedy xinput1_3.dll nakopírujte do svého TSW6 adresáře do složky BinariesWin64. Pro odebrání tools stačí toto dll ze složky smazat.
25.11.2025
I přestože jsem instalátor a celý plugin několikrát testoval tak jsem to vždy testoval na verzi editoru, kde jsem měl již před tím Cesium nastavený. Po odebrání dvou .dll souborů a spuštění instalátoru se .dll vrátily, ale úplně jsem zapomněl, že je vyžadován ještě další soubor pro správnou funkci. Zde je tedy opravená verze, vše by již mělo fungovat jak má. Extrahujte oba soubory (data.pkg a install.exe) do složky s editorem (né do podsložky TS2Prototype).
I přestože již nějaký ten rok neaktulizuji unofficial editor pro TSW, protože je venku již třetí verze officiálního editoru, tak jedna funkce mi z neoficiálního editoru chyběla. Né každý chce pracovat s google maps, kor když teď jsou jiné limity zdarma a potom se platí. V neoficiálním editoru jsem používat plugin Cesium for Unreal. Jenže tenhle plugin nešel jen tak použít v oficiálním editoru, protože editor hned padal. Trvalo mi to nějakou dobu, než jsem prošel celý kód a co nejvíce chyb opravil a přeportoval Cesium pro TSW 6 editor. Má to určitě ještě nějaké mouchy, ale ve finále je to použitelné.
Pro instalaci stačí extrahovat balíček zip do hlavní složky editoru (né do TS2Prototype!!) a zde spustit installer.exe, pokud se bude instalátor nacházet ve správné složce, potom se spustí instalace a plugin bude nahrán na správné místa včetně konfigurace. Potom stačí spustit editor a Cesium by měl být viditelný.
Ač jsem se chtěl vyvarovat aktualizacím při každé vydané aktualizaci, tak se mi to zatím nedaří :) Myslím, že je to ještě horší než když jsem vydával Invisible wall unlocker a Mastery Unlocker zvlášť vždy při vydání tratě. Hodlám to zlepšit, je to občas boj :) Každopádně nová verze kromě funkčnosti v aktualizované hře přidává i vyšší limit pro Livery Editor Layers, zvednut je i limit pro množství formací v editoru formací no a v neposlední řade i množství vagónů v editoru formací. Vzhledem k tomu, že nemám žádný ovladač, který bych mohl vyzkoušet zda již vše funguje jak má, tak poprosím opět o report, že ovladač již funguje nebo stále nefunguje. DLL nakopírujte do složky, kde je TrainSimWorld.exe (BinariesWin64). Pro odstranění stačí pouze dll soubor smazat.
S finálním vydáním TSW 6 došlo ke změně struktury a tak .dll padá. Zde je rychlá oprava, navíc verze 1.1 přináší opravu v Mastery Overlay, které se sice zobrazuje v menu hry, ale nezobrazuje se ve hře. Inicializace probíhá ihned po spuštění, bohužel jsem nenašel zatím lepší způsob jak inicializovat vše, tak je při začátku kontrolováno Mastery Overlay každých 200ms. Snažím se najít zatím ideální čas, při dlouhé době hra spadne, při krátké se nenačte vše. Minimálně při prvím spuštění bude zřejmě vše trvat déle a tak se načtě méně mastery, při ostatních spuštěních by to mělo být lepší. Stejný problém bude pravděpodobně i pro posters, které jdou taktéž vidět v menu hry, ale nevím zda jsou ve hře. To se budu snažit opravit v příští verzi.
Na TSW 5 jsem si to vyzkoušel no a protože dnes vyšlo TSW 6 v extra přístupu pro majitele Special a Deluxe verze, tak si i TSW 6 zaslouží aktualizaci :) Game Tools je vlastně původní Mastery Unlocker, který jsem zde dal pro TSW 5. Vyladil jsem chyby a dohodil nějaké nové věci. No a protože to není pouze Mastery Unlocker, rozhodl jsem se utilitu přejmenovat. No a co to vlastně umí ? V první řadě je zachován Mastery Unlocker (Overlay, Posters, Decals). Nově jsou přidány neomezené reskiny, invisible wall a out of bounds remover a v neposlední řadě i modifikace pro zobrazení všech kolejí na mapě pod kláívesou 9 (i těch skrytých). Invisible wall a koleje se aktivují klávesou F8 a F12. Vždy je nutné aktivovat před nahráním tratě, potom je možné vypnout patch pro mapu, ale musíte nechat aktivní patch pro neviditelné stěny, protože dlaždice se nahrávají průběžně. Pokud oba patche vypnete, potom dojde k tomu, že na nově nahrané dlaždici budou opět neviditelné stěny aktivní.
Pro instalaci stejně jako minule stačí překopírovat .dll soubor do TS2PrototypeBinariesWin64 (v této složce najdete i TrainSimWorld.exe). Pro deaktivaci stačí .dll prostě smazat.
Odpočet pro Dovetail Direct začal již před hodinou a během této doby se ozvalo i několik nápověd co můžeme v TSW 6 očekávat. Takže v první řadě to vypadá, že TSW 6 vyjde 30. září (dá se očekávat i předběžný přístup o 3 - 5 dní dříve pro hráče, kteří si zakoupí hru v předprodeji - Deluxe nebo Special edici). Dále se můžeme těšit na nádné eventy - poruchy na soupravě, apod... No a v neposlední řadě co bylo zatím prozrazeno jsou staniční hlášení - odjezdy vlaků, příjezdy, čísla nástupišt, zpoždění a důvod zpoždění. Vypadá to, že život na stanicích trochu ožije a bude se více blížit realitě. Jsem zvědav jaké nápovědy nám ještě odpočet ukáže.
Stalo se to roční tradicí, kdy se spekuluje různě po internetu ohledně novinek pro pokračování TSW. Letos autoři nelenili a raději zveřejnili již v červenci, že TSW 6 prostě bude. V logu dominuje číslice 6 na žlutém podkladu (pojedeme tedy teď více do žluta ?). Nedávno DTG zveřejnilo i "expect the unexpected". A zde začaly ty pravé spekulace, protože DTG navíc posunulo čas streamu o 30 minut (tedy o 30 minut déle budeme čekat). Chtělo tímto DTG oznámit, že se máme připravit na nečekané události ? Za mě by to bylo zajímavé, ale třeba ve 24h jízdním řádu si nedovedu představit, že se najednou stane nějaké zpoždění, protože momentální dispatcher vůbec neví jak v takových situacích reagovat a to navíc, když má souprava pevně dané třeba nástupiště kde má zastavit. Nenadálé události si dovedu představit třeba ve scénářích. Každopádně tohle je celá zatím spekulace a expect the unexpected může znamenat něco úplně jiného, pravdu se dozvíme již v úterý 26.8. Jen dodám, že většinou novinky v dané verzi jsou zejména určeny pro DLC vydané pro TSW 6. Málo kdy se DTG vrátí i ke starším DLC, aby do nich novinky aplikovala.
Není to poprvé a určitě né naposled co DTG pokazilo cooking přímo v editoru. Rovnou upozorním, že cooking nemá nic společného s mou utilitou, která jen volá příkaz editoru a tím vlastně kompiluje asset soubory. V minulosti jsem používal své .dll soubory, ale od verze tuším 2.1 či 2.2 se používají výhradně .dll soubory přímo z editoru aby nedocházelo ke kolizím. Jednoduše vlastní .dll windows zamknul a bylo potřeba je odblokovávat, to při použití existujících .dll odpadlo. Takže při potížích s kompilací asset souborů je dobré informovat DTG a né nadávat mě :) No a co se vlastně s kompilací stalo ?
Kompilace funguje bez problémů do doby než narazí na formaci nebo RVD soubor. Rychlá neveřejná oprava byla pro pár uživatelů, protože jsem doufal, že DTG zareaguje a jejich chybu opraví. Vypadá to, že DTG hodilo na TSW 5 editor párek a soustředí se plně na TSW 6 Editor. Proto jsem se rozhodl vydat opravu přo všechny veřejně. Soubor zip rozbalte do složky kde najdete TrainSimWorldPublicEditor-TS2Prototype.dll (TrainSimWorld5MOD -> TS2Prototype -> Binaries -> Win64) a spusťte PatchApply.exe. Soubor se upraví, vytvoří se záložní soubor s koncovkou .bak. Po aplikování by měla kompilace (cooking) fungovat opět bez problémů. Při pochybnostech si samozřejmě můžete vrátit zpátky nefunkční verzi přejmenováním .bak souboru zpět na .dll. Jen upozorním, že oprava funguje pouze na verzi editoru 1.0.19.
Po menší odmlce s editorem, jsem začal znovu makat na rozdělané práci co se Simugraph Decookeru týče. Stejně tak vylepšuji i onen modul pro hru, který zpřístupňuje Mastery (nová verze, které se dočkáte již brzy, toho zvládne více). Teď jsem se ale zaměřil přímo na editor a na distribuci, protože spousta uživatelů má stále problém rozeznat co je DLC a co je vlastně pouze plugin. Upravil jsem tedy distribuci a Required DLC položku, která místo ručního vypisování vám konečně nabídne seznam všech DLC a vy si jen vyberete, které chcete vlastně přidat. Mělo by to všem podstatněji ulehčit práci. Pokud máte již předchozí verzi nainstalovanou, nemusíte vše znovu kopírovat, stačí jen z archivu zkopírovat soubor: TrainSimWorldPublicEditor-UGCEditor.dll a přepsat již existující, který máte v samotném editoru na stejném místě. Pokud si nejste jisti, potom klidně zkopírujte celou Binaries složku, kterou najdete pod TS2Prototype. Samozřejmě můžete překopírovat celou TS2Prototype složku, ale problém je v tom, že ve složce Plugins jsou některé potřebné pluginy pro uživatele, kteří tahle DLC nemají. Pokud tyhle DLC vlastníte, potom ze složky plugins nekopírujete to co vlastníte.
Saintful (13. prosince 2025 - 22:47) to pamplines idk i did it 3 times lol ill try again tho it says its 1.4 version maybe fluke on my end
Saintful (13. prosince 2025 - 22:47) to pamplines idk i did it 3 times lol ill try again tho it says its 1.4 version maybe fluke on my end
pampaliny (13. prosince 2025 - 14:48) to Saintful: again, last update was 2nd of December, this game tools v1.4 (the latest version) are working with the last update,...
Saintful (11. prosince 2025 - 20:25) to pampalines: yes
pampaliny (11. prosince 2025 - 07:38) to Saintful: are you sure about that ? because what i see is: Last public update: 2 December 2025, so there was no game update w...
Webmaster stránek: pampaliny | Všechna práva vyhrazena. Copyright 2001-2025