Po vydání TSW 3 přestaly některé věci v editoru fungovat a začalo docházet k nečekaným pádům. Došlo totiž k některým změnám v určitých třídách. Samozřejmě aktualizace by mohla přijít rychleji, protože upravit dané třídy nám zabralo jen pár dní. Jenže nemělo smysl vydávat rychlou aktualizaci, když jsme měli v plánu během září či začátkem října vypustit verzi 0.3. Takže dobrá zpráva pro všechny čekatele, verze 0.3 je momentálně v testování (vybraná skupina uživatelů má tedy již možnost tuto verzi testovat a hlásit nějaké závažnější chyby) - ostatní si mohli všimnout, že verze 0.3 je k dispozici i na githubu samotného editoru, ale nedoporučuji ji stahovat, protože .zip archiv je chráněn heslem a zatím ještě verze 0.3 obsahuje chyby, které postupně mizí. Pokud tedy půjde všechno podle plánu, potom by verze 0.3 mohla být k dispozici již v říjnu. Velikost downloadu bude podobná jako u verze 0.2, protože jsme opět modifikovali i jádro samotného editoru. Novinky v samotném editoru Vám prozradím až při finálním vydání.
Na TSW 3 zatím fungují již všechny existující modifikace a nebylo je potřeba nějak upravovat, protože TSW 3 běží taktéž na UE 4.26 a je to v podstatě jen aktualizované TSW 2. Ostatně i .exe soubory se jmenují stejně. Mimochodem i můj patch, který odemkne neomezené vrstvy v livery editoru, funguje úplně bez problémů :) S TSW 3 ale přišla i další novinka a tím jsou uzamčené některé journeys, které se odemknou až po splnění potřebných. Tohle se dá samozřejmě obejít příkazem, který se dá vložit do ini souboru. Pokud používáte UUU (Universal Console Unlocker), potom stačí zadat ts2.dbg.JourneyChapterLockOverride 1. Pokud příkaz vkládáte do .ini souboru, potom je potřeba zadat ts2.dbg.JourneyChapterLockOverride=1.
Fanoušci, kteří si předobjednali TSW 3 (standard nebo deluxe verzi) se dnes můžou těšit na předběžný přístup, který jim dá 4 denní náskok vyzkoušet si hru před oficiálním vydáním. V předběžném přístupu budou k dispozici pouze core tratě TSW 3. Ostatní DLC budou k dispozici až k 6. září. Pro předplatitele deluxe verze bude k dispozici i aktualizované DLC Spirit of Steam. Předběžný přístup bude k dispozici i když si hru předobjednáte třeba zítra či pozítří. Je důležité říci, že s vydáním TSW 3 zmizí z obchodů TSW 2, už jej nebude možné zakoupit. DLC samozřejmě zůstanou na obchodech k dispozici.
I když jsem byl velký fanda TSW, tak přístup DTG k tomuto simulátoru mě pomalu odrazuje. Začínám si všímat, že DTG mění své názory jak na běžícím páse jen aby si vždy obhájilo přestup hráčů na novější placenou verzi hry. Když bych začal přímo klasickým TSW - pro mě jasný impuls k nákupu bylo oznámení multiplayeru a editoru... jak asi víte, nic takového se ve finále nestalo. Zatím při fungování TSW a TSW 2020 jen Matt neustále apeloval na hráče, že je dobré si kupovat DLC pro získání velké kolekce assetů, které budou dobré pro editor. Příchodem TSW 2 se editor definitivně zrušil a DTG ve faq ponechalo multiplayer... opět jsem tedy investoval. Navíc z dob TSW 2020 jsem měl již funkční vlastní editor na základní věci ve hře a byla by škoda toho nevyužít ve verzi TSW 2. S verzí 2 přišly i první ingame nástroje jako Scenario Planner a Livery Editor. Krátce po vydání DTG oznámilo, že příští core update (tedy mělo se tak stát v létě 2021) přinese vylepšené verze těchto nástrojů označené jako v2.0. Dneska vidíme jak to dopadlo, o verzi 2.0 se zatím stále jen mluví a nástroje nikde. Teď přišlo oznámení verze TSW 3 a překvapivě byl zrušen multiplayer s dovětkem, že by museli předělat hodně jádra a to i přestože od začátku Matt tvrdil, že hra je stavěná už rovnou pro multiplayer :) Proč tohle všechno píšu ? Včera jsem zaregistroval na jejich fóru, jak Protagonist (jeden ze členů DTG) píše o VR (i přestože multiplayer končil v jejich anketách na prvních příčkách a VR někde úplně na konci). Konkrétně musím právě reagovat na větu: So while multiplayer has to sit on a list labeled "very unlikely" the same cant be said of VR. DTG opět dává falešné naděje hráčům, že by někdy mohli implementovat VR do novější verze hry a proto je dobré si ji zakoupit. Přitom pokud hra už od začátku nebyla stavěná na VR - jako že nebyla (DTG tehdá o VR vůbec nechtělo slyšet), potom se bude jednat taktéž o velký zásah do jádra hry :) Dávejte si tedy velký pozor na různá prohlášení od DTG, které by měly zvednout prodeje hry a přesunout hráče z předchozích verzí na nové placené verze. Při rozdávání falešných nadějí jsou totiž DTG profíci, kteří dokáží naslibovat hory doly, ale o jejich samotném výkonu se bohužel nedá říct to samé.
A tak opět končí pohádky tisíce a jedné noci od DTG :) Krásně se to četlo, hezky se to poslouchalo, ale realizace se jako vždy nedostavila. Ostatně po fiasku s Train Simulátor multiplayerem se nedalo čekat nic jiného. DTG prostě multiplayer nezvládá a i přestože ho hojně propagovali už v prvním TSW tak teď je definitivně jasno, že multiplayer v Train Sim World nebude. Ostatně potvrzují to i slova na diskusi: We would very much like to include multiplayer in TSW, and have had a development team exploring the idea for a significant length of time but it doesnt work. The number of core features (including physics elements) that have to be disabled to make it function render it not worth playing. As such, multiplayer is never likely to appear in TSW.
Já myslím, že tyhle nekonečné sliby od DTG už nemůžou nikoho překvapit. Je to jen hromada plků k podpoře prodeje hry. Osobně jsem třeba TSW kupoval právě díky slíbenému multiplayeru a editoru. S příchodem TSW 2 byl editor zrušen... s příchodem TSW 3 je zrušen i multiplayer. Pro mě jasná volba počkat raději na SimRail a né neustále dotovat prolhané DTG.
Tímhle nadpisem by se tak nějak dala charakterizovat práce od DTG. Dostalo mě nedávné vyjádření ke stále problematickému ukládání v TSW (Save). Respektive ono není problém si ve hře pozici uložit, ale problém nastane, když si uloženou pozici znovu nahrajete pro pokračování rozehrané jízdy - ve většině případů se všechno rozbije. DTG tedy přišlo s naprosto geniálním řešením pro TSW 3 (ostatně tohle řešení představili i při přechodu z TSW 2020 na TSW 2, kdy z tratě SPG prostě odebraly funkční přejezdy, protože na jiných tratí jim nefungovaly). Oprava režimu ukládání tedy spočívá v odebrání této možnosti :) Jak snadné... a TSW 4 nebo core update příští rok nám potom představí novou featuru ukládání rozehrané hry :)
A je to venku. DTG oficiálně oznámilo TSW 3 a přesně jak jsem čekal je to opět pěkná pračka na peníze :) Osobně mě momentální představení nezaujalo. Takže čeho se vlastně dočkáme ?
- 3 tratě (US/UK/DE - kdo by tohle čekal)
- dinamické počasí (nevypadá špatně, jenže opět bude jen pro 3 nové tratě - ostatní budou muset projít aktualizací a víme jak rychle dokáže DTG aktualizovat :)
- nové vizuální efekty co se sněhu, deště a světel týče
- počasí se má projevit na fyzice jízdy (otázkou je co si pod tím představit)
- sezónní jízdní řády
- deštníky pro cestující
- jiskření pantografů
- a spoustu dalších nepodstatných věcí... co je ale podstatné je, že se nedočkáme Livery Editoru 2.0, Scenario Planneru 2.0 (ani za 2 roky DTG nebylo schopné připravit novou verzi). Navíc z FAQ sekce zmizel kompletně multiplayer (takže už se s nim do budoucna nepočítá) a Editor (zde zřejmě to samé).
Ještě zde nahodím trailer a oficiální homepage. Mimochodem hru si můžete předobjednat za krásných 45 euro a tím získáte dokonce předběžný přístup 4 dny před oficiálním vydáním... a to se vyplatí :)
Na dnešní den je naplánováno větší oznámení ohledně budoucnosti TSW. Opět si zřejmě poslechneme hromadu slibů a pohádek o tom co by DTG chtělo dodělat. Zřejmě nám budou předvedeny nějaké novinky (možná i ty téměř rok staré, protože třeba livery editor a scenario planner měl být ve verzi 2.0 již loni :) Údajně by se TSW 2 mělo buď přejmenovat na TSW 3 a nebo dojde opět k vydání zvláštní verze, kterou bude potřeba opět zakoupit. Na jejich živém streamu běží odpočet včetně nějakých různých nápověd. Osobně neočekávám nic extra převratného. Podle onoho streamu to vypadá na vylepšené počasí (zřejmě volumetrické mraky).
Osobně bych všechny sliby (pokud na ně dojde a nebudou hned součástí hry) bral s velkou rezervou, protože právě u DTG moc dobře víme, že dokáží naslibovat hory doly aby produkt prodali.
Tak nějak jsem o tom psal již v dubnu :) Každopádně teď je to skoro oficiálně venku. Proč skoro ? No protože při včerejším (úterním) Road map streamu se na obrazovku dostala omylem interní komunikace (byla to chvilka, ale hodně lidí to zaregistrovalo). No a v komunikaci byla řeč o TSW 3. Každopádně tohle nebyla jediná chyba od DTG, protože již v dubno se JD přeřekl ve streamu a řekl TSW 3. Potom se v zápětí opravil a řekl, že myslel TSW 2. Každopádně teď už se JD opravit nemohl :) Ve finále TSW 3 tak trochu potvrdil na fóru, kde napsal, že až dojde k oficiálnímu oznámení tak máme hrát překvapené :) O TSW 3 zatím tedy moc nevíme, ale jedno je jisté, TSW 3 letos bude. Zda se bude jednat o free update a nebo půjde o novou hru není zatím známo. Jediný důvod proč by mohlo dojít k vydání samostatné hry mě napadá pouze upuštění podpory pro starší konzole. Každopádně věřím, že již brzy vydá i DTG oficální oznámení, kde představí co se pro TSW 3 chystá. Momentálně je jasné, že v TSW 3 budou jiskřit kontakty u pantografů (tomu říkám featura :D )
Není tajemstvím, že DTG pracuje na svém prvním DLC s parní loko. Jenže celá tahle práce nabrala trochu jíný rozměr než původně DTG předpokládalo. Určitě si pamatujete na vyjádření DTG, že letní Rush Hour core update bude jedním ze dvou velkých aktualizací jádra. S oznámením Rush Hour totiž rovnou přišlo i oznámení Spirit of Steam. Podle původních plánů totiž Spirit of Steam mělo být připraveno před Vánoci 2021 (všichni víme jak plány a sliby DTG končí). No a protože Spirit of Steam vyžaduje trochu více péče, rozhodlo se DTG celou hru naportovat na UE5 a vydat ji jako Train Sim World 3: Spirit of Steam. Zároveň tím skončí podpora starších kozolí (PS4 a X:One), protože zde DTG dost naráželo na limity právě starších konzolí. Co to znamení pro ostatní hráče ? Asi nikoho nepřekvapí, že si budete muset hru znovu zakoupit (ostatně to stejné se stalo při přechodu z TSW 2020 na TSW 2). Dalším faktem je, že všechna již existující DLC skončí opět jako preserved collection. Přechod z UE 4.26 na UE5 není sice tak drastický, ale i zde bude muset všechna DLC nejdříve otestovat.
Druhým faktem je, že hry vydané na UE5 jsou většinou cryptované a tedy hůže modifikovatelné. Ve finále to znamená, že existující modifikace prostě přestanou fungovat. Pro mě a mého kolegu tento přechod znamená ještě další věc a tou je portace neoficiálního editoru právě na UE5.
Mimochodem TSW 3: Spirit of Steam bude v základu obsahovat jednu historickou trať (UK), 2 parní loko, dále opět SPG (pořád je to takové jádro hry) (US) no a zůstaneme i u německé tratě SKA. Cena bude stejná jako při přechodu na TSW 2. Všechna existující DLC se postupně převedou... je zde ale riziko, že opět o nějaké DLC přijdeme. Zůstane Vám ale v TSW 2. Datum vydání jako vždy v srpnu.
Daniel Hloušek (30. dubna 2024 - 13:55) Máte pravdu, jsem nevšímavý. Jsem se koukal jen na jinou trasu, kde tutoriál nebyl.
pampaliny (29. dubna 2024 - 23:02) to Daniel Hloušek: nevím o jaké absenci tutoriálů je řeč, protože hra obsahuje tutoriály pro všechny soupravy, které jsou moment...
Daniel Hloušek (29. dubna 2024 - 18:03) Mrzí mě, že tam stále není save systém. TSW hraji dlouho, ale SimRail hraji jen občas. Miluji simulátory, ale nejsem úplně loko ...