Vlastní svět v TSW

TSW mě začíná čím dál víc bavit. Respektive hraní si se samotnou hrou bez editorů. Nejdříve jsem zjistil jak importovat do hry modely a dalším cílem byl terén. Teď už mám 50% tohoto cílu splněno, protože jsem skutečně do hry dostal svůj vygenerovaný terén :) Nečekejte zázrak, po několika hodinách boje jsem spokojený alespoň s tím co zatím mám. Krajina, modely, kolejiště, voda, atd... to teprve všechno přijde. Důležité je, že se level načte a dá se procházet. Ostatně přikládám i jedno video.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [5]

pampaliny | 29. září 2019 | 22:05 |

to Highlander: jen tak pro zajímavost, díky tomu zkoumání nepotřebuju editor od DTG ale vystačím si na spoustu věcí s klasických unreal editorem. Jediné co nejsem momentálně schopen udělat jsou soupravy vlaků, jízdní řády, scénáře. Já nepotřebuju tvořit editor když ten už je díky epicu dávno vytvořen. Já jen pomocí něj potřebuji do hry dostat dané věci a k tomu potřebuji znát jak hra funguje a jak se vším pracuje. Jedna věc je totiž vytvořit svět v editoru a druhá je ho do hry dostat tak aby fungoval. Ve finále se můžu začít tvořit svou trať (modely, cesty, terén) a koleje položím až při vydání editorů od DTG. Do té doby můžu mít spoustu práce hotovo.

Highlander | 29. září 2019 | 16:02 |

to Pampaliny: OK, ale k čemu potom takové zkoumání je, když nedojde praktickému využití? Něco si dokázat? Chápu, že vytvořit funkční editor je asi nad síly jednotlivce, ale věnovat mnoho času a energie jenom pro pochopení, jak to DTG v rámci TSW "splácali", a vrtat se jim v tom jenom tak? Není to pouhá ztráta času?
Pokud bych použil vhodnou analogii, tak na to abych jezdil autem také nepotřebuji znát princip činnosti a konstrukci spalovacího motoru. Tedy, pokud nehodlám to auto opravovat či rekonstruovat...

pampaliny | 20. září 2019 | 11:26 |

to Highlander: já se nesnažím vytvořit editor, já jen zkoumám co všechno je momentálně možné udělat. Terén je náhodně yvgenerovaný a je to v podstatě jedna dlaždice z celkové rozlohy 256 km2. Nechtělo se mi to importovat všechno, protože jsem hlavně zkoušel zda to hra zpracuje.
To že to vypadá jako měsíční krajina za to může textura, je použit čistě nějaký typ hlíny, ale teď když už vím, že to jde tak to můžu začít klidně šperkovat.
Ta dlouhá lajna nahoře to je vlaková souprava, je vysoko protože začíná na tom kopci vlevo. Kdybych udělal rovnou plochu tak je ta souprava dole a dá se do ní normálně jít. Ostatně když vylezu na kopec tak můžu jít taky do soupravy.

Highlander | 20. září 2019 | 11:15 |

Ještě jedna úvaha:
Vnucuje se tady otázka, jestli má smysl se za každou cenu snažit o "pirátský" editor pro TSW a riskovat tím budoucí možné právní tahanice. Jestli by pro zdatného programátora(y) nebylo rozumnější (i snazší) vytvořit uživatelsky přívětivý editor s železniční tematikou, běžící na nějakém moderním engine (ať už UE4 či Unity, apod.) tzv. "na zelené louce". Třebas i bez assetů nebo jen s několika základními (vzorovými) prvky. Ten editor by nejspíš měl být OPEN SOURCE, jako např. OpenRails. O vše ostatní se pak již určitě postará kreativní komunita fandů železnic celého světa, prostřednictvím internetu.
Je zřejmé, že tohle je velká výzva, ale finančně vyčůranému DTG by pak zůstali asi jen "konzoláři", vydaní na jejich milost a nemilost...

Highlander | 20. září 2019 | 11:06 |

Výborně, z videa je patrno, že se ti povedlo do hry podstrčit svou "mapu" namísto originální MSB. Vypadá to (bez ironie) jako měsíční krajina v záři slunce...
(A proč se v úvodu při načítání objevuje mapka z NTP?)
Měl bych ale pro začátek několik zásadnějších otázek:
Předpokládám podle tvaru terénu, že byl vygenerován z reálných výškových dat. Jednalo se o SRTM nebo ASGTM(2)? Či snad data formátu *.hgt? Jaké je pak základní rozlišení následně vygenerovaného terénu? Myslím to pracovní, které by se dalo editovat při práci s terénem. Předpokládám, že bude podrobnější než ty maxičtverce 8x8m v TS...
Co znamenají ty záhadné rozteklé rovné čáry (červeno-bílé barvy) nad terénem, hranice zeměpisných souřadnic?
To by pro začátek asi stačilo. Vím že k reálnému funkčnímu editoru bude ještě velmi dlouhá cesta.