Trainz Classics

TSW editor - otázky a odpovědi

Minulý měsíc DTG prozradilo, že by mohl editor vyjít někdy v prosinci tohoto roku. Nebude se jednat o finální verzi, ale zatím o betu. No a s tímto oznámením vznikla i spousta dotazů od komunity. Matt si udělal čas a na nejčastější dotazy se pokusil odpovědět. Nutno brát určité věci s rezervou, protože známe DTG a když řeknou, že při spuštění editoru tam nebude nějaká funkce tak tam nebude zřejmě nikdy (stačí si vzpomenout na multiplayer, který taktéž neměl být při spuštění a už to budou téměř 2 roky). Pokud Vás tedy zajímá co s editorem bude či nebude možné udělat, potom si můžete originál přečíst tady. Přeloženou verzi najdete při kliku na nadpis...

Bude možné editovat existující tratě ?
Tohle je velmi zapeklitá otázka a není na ní úplně lehké odpovědět. Je potřeba vědět jak vlastně funguje Unreal Engine 4.
Když si něco v editoru vytvoříte tak k tomu všemu máte i zdrojové soubory, které obsahují veškeré potřebné informace jako jsou souřadnice, barvy, apod... Pro spuštění samotné hry (tratě) už tyhle soubory nepotřebujete a tak vzniká v podstatě .pak soubor, který obsahuje pouze důležité informace (hotová data) a různé zdrojové soubory vlastně vypustí. Tohle zlepší načítání tratě, FPS a samozřejmě objem dat.
Vy jako hráči vlastně máte hru ze Steamu, která obsahuje pouze .PAK soubory. V editoru tedy budete muset pracovat s daty, které jsou přímo v .PAK souboru. Zde je pro nás výzva, protože Unreal Engine 4 je navržen tak, aby mohl pracovat pouze se zdrojovými daty a nemá tady žádnou možnost jak pracovat již s publikovanými daty. Dostat tedy do editoru podporu i publikovaných dat je tedy oříšek. Je tedy nutné říci, že prozatím nebude možné editovat existující tratě. (tato funkce nebude v prvních verzích přístupná - já si dovolím odhadnout, že se té funkce tak brzo nedočkáme, osobně si myslím, že kdyby chtěli tak s editorem vypustí i zdrojová data tratí, které vlastníte).

Bude možné použít funkci hrej v editoru pro otestování ?
Ano, věnovali jsme zdokonalení této funkce nějaký čas takže bude možné vše otestovat přímo v editoru a nemusíte se přepínat do simulátoru a zpět.

Bude možné použít všechny vlaky na různé tratě ?
Ano, můžete používat veškerý vozový park ve vašich scénářích a ve všech tratích.

Budeme moct používat modely budov, atd... z jiných tratí ?
Zatím to vypadá že ano. Testovali jsme to hodně dlouho a zatím vše fungovalo. Nejsme ale s testováním ještě 100% u konce.

Můžeme používat modely třetích stran ?
Ano, do editoru můžete importovat modely třetích stran a pak je používat ve Vašich tratích.

Bude umět editor používat Google Maps ?
Ano, integrovali jsme podporu Google Maps, ale přidali jsme i podporu KML značek a Open Street Maps. Přidáme ještě import dat z Open Street Maps jako jsou cesty, řeky, atd... což Vám určitě pomůže při tvorbě.

Může v editoru pracovat více lidí na jedné trati současně ?
Unreal Engine má v sobě tuto možnost zabudovavou. Stačí si jen udělat pořádný harmonogram kdo kde bude pracovat a není problém. Editor pracuje s dlaždicema o nějaké velikost a na každé dlaždici může pracovat pouze jeden v daný okamžik. Tým se tedy může domluvit, že A bude pracovat na té a té dlaždici zatím co B bude pracovat zase jinde. Ve finále může na jedné trati pracovat i 50 lidí, kteří to potom spojí v jednu trať.

Můžu si vytvořit pro své tratě 24 hodinový jízdní řád ?
Ano pro své nové tratě je možné si vytvořit jednak jízdní řády pro nové scénáře a potom 24 hodinový jízdní řád. Jízdní řád může být pro každou trať jeden, protože hra zatím neumožňuje volit jiný jízdní řád. (jedinou možností jak to momentálně udělat je vyextrahovat .PAK soubor a soubory s jízdním řádem přejmenovávat a přepisovat).

Můžeme přímo v editoru modelovat 3D modely nebo budem potřebovat externí program ?
Pro tvorbu 3D modelů bude potřeba externího 3D programu jako je např. Blender (zdarma), 3DS Max, Maya, apod...

Další věci shrnu jen v krátkosti, editor bude distribuován přes Epic Unreal Engine. Bude dodána podpora pro Steam WorkShop. Ohledně souborů, které půjdou přes Steam WorkShop sdílet se zatím neví.
Autoři navíc používají SpeedTree a SimplyGon (komerční věci), které nebudou s editorem distribuovány. Pokud tedy budete chtít využívat i tyto možnosti tak si budete muset zakoupit licenci.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [0]

Diskuse k tomuto článku nebyla započata.