Instalátor je v angličtině a až na detail, že odsouhlasíte licenci zobrazenou v ruštině (čili na nevybaveném počítači zcela nečitelnou), žádný problém nenastal.
Při prvním spouštění ignorujete zobrazenou ruštinu a vyberete v Language volbu "English.lng" pro angličtinu (češtinu jsem zatím nedělal).
V sekci Graphics si hned můžete všimnout dvou novinek: doplněn byl grafický parametr VSYNC a na zkoušku je doplněn parametr PIXEL SHADERS a s ním stíny v kabině (zatím funguje jen u lokomotivy CHS7).
Nově byl vytvořen systém, kdy aktivační klíče bude možné získávat automaticky přes web. Na nákupní stránce (zde) (je v angličtině) zadáte email a autorizační kód (ten je vidět v menu). Pokud jste od minule neměnili hardware (a máte ZDSIM koupený) tak vám přijde klíč obratem.
Po spuštění v kabině lokomotivy si můžete vyzkoušet další přidanou věc, pohyb dopředu a dozadu pomocí SHIFT+NAHORU a SHIFT+DOLU. Připomeňme, že se zmáčknutým pravým tlačítkem se myší rozhlížíte na všechny strany. Šipkou VPRAVO/VLEVO jdete "bokem" do stran, šipka DOLU vrací standardní pohled. Volbou SHIFT+VPRAVO a SHIFT+VLEVO se rozhlížíte do stran.
U VL80T bylo přidáno schéma napájecích obvodů a schéma bylo nově uděláno pro lokomotivu 2ES5K. Se schématy souvisí i další novinka - je možné je nyní zvětšovat schémata kolečkem myši, což mně ale nevím proč nefunguje. Do schématů (obecně) se dostanete kliknutím pravého tlačítka v kabině.
Z hlediska vizualizace byl u všech lokomotiv přidán paprsek reflektoru a zadní světla lokomotiv, to si ale užijete jenom u externího pohledu, který je jen v placené verzi. Dále bylo vylepšeno osvětlení krajiny sluncem.
Při urychlení času ve scénáři (CTRL+NAHORU) se urychlují nyní i ostatní vývoj. Nevím co si pod tím představit, respektive jak to fungovalo před tím - já nikdy "neurychloval".
Byl upraven vzhled profilu trati zobrazený v horní části simulátoru, aby byl přehlednější. Tato část pomáhá při seznání trati.
Dále byly odstraněny zjištěné příčiny neočekávaného vykolejení při jízdě a opraveny pády v některých scénářích.
V systému bodování průběhu jízdy již nejsou za nadměrnou spotřebu odebírány body a naopak bylo vylepšeno bodování správného rozjezdu a brzdění, protože se teď sleduje více parametrů.
A teď něco ne úplně pozitivního - autor se rozhodl, jak píše "z hlediska záchrany projektu", zachovat platícím zákazníkům právo na nové verze pouze na jeden rok, poté budou moci aktivovat nové verze s měsíčním zpožděním (pokud si nedokoupí "další rok").
Každopádně je okolo toho spousta zlé krve a bůhví, jak to všechno dopadne. Mimo Rusko a Ukrajinu asi prodeje nic moc (ono taky donedávna si to v azbuce málokdo užil) a u nich se asi taky moc prodejů nerealizuje.
Doplněno: změnil jsem popis okolností těch nových pravidel.