ZD Simulator - novinky 4.9.3

Poněkud se zpožděním se ohlédneme nad tím, co přináší nová verze 4.9.3 tohoto simulátoru. Pár zajímavostí tam je...

První, nepříliš pozitivní zpráva pro majitele placené verze je ta, že se změnil kód autorizace a tím pádem se musí žádat emailem o nový licenční klíč a onen nový kód mu k tomu poslat. Obratem přijde nový klíč, který se umístí do adresáře simulátoru a taky obdržíte žádost o vyplnění „dotazníku“: kdo jsem, odkud jsem, co dělám, proč jsem to pořídil, kde jsem se o tom dozvěděl a co bych chtěl vylepšit. Tak jsem mu tam aspoň vpálil že zůstal s angličtinou stát uprostřed brodu. Míněno, že sice menu je anglicky, ale tratě, stanice a názvy lokomotiv jsou pořád azbukou.

A teď už k obsahu.

Ke stejnosměrné elektrické jednotce ED4M z Demichovských strojíren přibyla její střídavá sestřička ED9M pro trakci 22kV. Složená z 10 vozů má kapacitu 1050 míst a výkon 4400 kW. Maximální rychlost jednotky je 130 kmh. Může být poskládána z 4, 6, 7, 8, 9, 10 či 11 vozů.

Ovládání ED9M (Smolensk-Orša): nejprve zapneme hlavní vypínač SHIFT+P, rozsvítí se žlutě indikace vlevo. Zapískáme B. Vztyčíme sběrač SHIFT+O, na voltmetru se objeví napětí a sběrač je vidět i v externím pohledu. Zapneme vlakový zabezpečovač a návěstní opakovač SHIFT+N, na displeji se ukáže návěstní opakovač a odpovídající návěst. Zapneme EPT pomocí SHIFT+V. V čase odjezdu zavřeme dveře pomocí Y a T a ověříme rozsvícení jištění dveří. Pokud máme výstrahu či volno, zvolíme jízdu vpřed (W)a přidáváme (A). Ubíráme (D), směr měníme W/S, brzdíme klasicky (;').

K dispozici jsou dvě tratě, Smolensk - Orša a Moskva - Kaluga.

S azbukou u tratí se umíme vypořádat přejmenováním adresářů v ZDSIM podadresáři ROUTES (Moskva-Kaluga2_1_0 a Smolensk-Orsa).

V režimu začátečníka (Beginner - defaultně) se nyní zobrazují nápovědy (výcvikový režim) i pro dosud nevybavené lokomotivy 2TE10U a M62 (ovšem stále v ruštině).

Možnost výcviku zde znamená, že v módu začátečník se zobrazuje vpravo dole co má zkoušený (hráč) dělat. Je to moc hezký systém, protože i neznalý jedinec pak je schopen ovládat reálně (reálněji) lokomotivu a přitom to není čtyřšipková fraška.

Upravena byla simulace přístroje 418 (cosi společného s vlakovou brzdou).

Vylepšeno ozvučení ovladače 254 (lokomotivní brzda).

U lokomotiv VL80T, VL82M, M62, 2TE10U byl vylepšen zvuk.

V sekci [troubles] ve scénáři doplněn pátý parametr, který umožňuje zobrazit uživateli nějakou hlášku.

Klávesa ScrollLock umožní z klávesnice blokovat generování nestandardních stavů.

Do zabezpečovače KLUB byla dodělána klávesnice a zadávání příkazů. Je to vidět u ED9M, kde na pravé straně je vysouvací menu KLUB. Nastavení mění věci na hlavním displeji lokomotivy, víc o tom zatím nevím.

Doplněn byl KON, což tuším je systém kontrolovaného vyřazení vlakového zabezpečovače.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [0]

Diskuse k tomuto článku nebyla započata.