První, nepříliš pozitivní zpráva pro majitele placené verze je ta, že se změnil kód autorizace a tím pádem se musí žádat emailem o nový licenční klíč a onen nový kód mu k tomu poslat. Obratem přijde nový klíč, který se umístí do adresáře simulátoru a taky obdržíte žádost o vyplnění „dotazníku“: kdo jsem, odkud jsem, co dělám, proč jsem to pořídil, kde jsem se o tom dozvěděl a co bych chtěl vylepšit. Tak jsem mu tam aspoň vpálil že zůstal s angličtinou stát uprostřed brodu. Míněno, že sice menu je anglicky, ale tratě, stanice a názvy lokomotiv jsou pořád azbukou.
A teď už k obsahu.
Ke stejnosměrné elektrické jednotce ED4M z Demichovských strojíren přibyla její střídavá sestřička ED9M pro trakci 22kV. Složená z 10 vozů má kapacitu 1050 míst a výkon 4400 kW. Maximální rychlost jednotky je 130 kmh. Může být poskládána z 4, 6, 7, 8, 9, 10 či 11 vozů.
Ovládání ED9M (Smolensk-Orša): nejprve zapneme hlavní vypínač SHIFT+P, rozsvítí se žlutě indikace vlevo. Zapískáme B. Vztyčíme sběrač SHIFT+O, na voltmetru se objeví napětí a sběrač je vidět i v externím pohledu. Zapneme vlakový zabezpečovač a návěstní opakovač SHIFT+N, na displeji se ukáže návěstní opakovač a odpovídající návěst. Zapneme EPT pomocí SHIFT+V. V čase odjezdu zavřeme dveře pomocí Y a T a ověříme rozsvícení jištění dveří. Pokud máme výstrahu či volno, zvolíme jízdu vpřed (W)a přidáváme (A). Ubíráme (D), směr měníme W/S, brzdíme klasicky (;').
K dispozici jsou dvě tratě, Smolensk - Orša a Moskva - Kaluga.
S azbukou u tratí se umíme vypořádat přejmenováním adresářů v ZDSIM podadresáři ROUTES (Moskva-Kaluga2_1_0 a Smolensk-Orsa).
V režimu začátečníka (Beginner - defaultně) se nyní zobrazují nápovědy (výcvikový režim) i pro dosud nevybavené lokomotivy 2TE10U a M62 (ovšem stále v ruštině).
Možnost výcviku zde znamená, že v módu začátečník se zobrazuje vpravo dole co má zkoušený (hráč) dělat. Je to moc hezký systém, protože i neznalý jedinec pak je schopen ovládat reálně (reálněji) lokomotivu a přitom to není čtyřšipková fraška.
Upravena byla simulace přístroje 418 (cosi společného s vlakovou brzdou).
Vylepšeno ozvučení ovladače 254 (lokomotivní brzda).
U lokomotiv VL80T, VL82M, M62, 2TE10U byl vylepšen zvuk.
V sekci [troubles] ve scénáři doplněn pátý parametr, který umožňuje zobrazit uživateli nějakou hlášku.
Klávesa ScrollLock umožní z klávesnice blokovat generování nestandardních stavů.
Do zabezpečovače KLUB byla dodělána klávesnice a zadávání příkazů. Je to vidět u ED9M, kde na pravé straně je vysouvací menu KLUB. Nastavení mění věci na hlavním displeji lokomotivy, víc o tom zatím nevím.
Doplněn byl KON, což tuším je systém kontrolovaného vyřazení vlakového zabezpečovače.