Součástí nové verze simulátoru se totiž stává ruská elektrická jednotka ED4M z Demichovských strojíren. Složená z 10 vozů má kapacitu 1100 míst a výkon 4700 kW, může být ale poskládána ze 4, 6, 7 až 12 vozů. Maximální rychlost jednotky je 130 kmh. Jednotka je určena pro stejnosměrnou trakci 3kV.
V simulátoru je označena jako "maketa". Nejedná se tedy zatím o plnohodnotnou simulaci, ale o simulaci zjednodušenou - i tak bude její ovládání složitější než u konkurence :) Vzhledem k zájmu na fóru se to nejspíš ale změní a bude se v dalších verzích značně vylepšovat.
Jak už jsem uvedl, souprava je určena pro stejnosměrnou trakci. Tady autor připravil na uživatele past, protože ani jedna ze standardních dodaných tratí není stejnosměrná. Chcete-li se projet, stáhněte si trať Charkov - Poltava.
Ovládání je jednoduché. Nejprve vztyčíme sběrač pomocí SHIFT+0, na voltmetru se objeví napětí a sběrač je vidět i v externím pohledu. Zapneme hlavní vypínač SHIFT+P, rozsvítí se žlutě indikace vlevo. Zapneme EPT pomocí SHIFT+V. Zapneme EPK pomocí SHIFT+N, na displeji se ukáže návěstní opakovač a odpovídající návěst. Otevřeme brzdu SHIFT+L. Pokud máme výstrahu či volno, zvolíme jízdu vpřed (W) a přidáváme (A). Ubíráme (D), směr měníme W/S, brzdíme klasicky (;').
K dalším změnám patří odebrání EPT u lokomotiv VL80T, s výjimkou několika konkrétních kusů.
V režimu začátečníka nyní budou zobrazovány i rady k brzdění (a kromě toho to dost bylo vylepšeno - ovšem stále v ruštině).
Byl poupraven algoritmus rozvodu vzduchu u dlouhých nákladních vlaků.
Po F1 se nyní zobrazuje vlevo nahoře i počet vagónů a hmotnost vlaku.
U lokomotiv VL80T, VL82M, CS4 a CS4KVR byl vylepšen zvuk.
Doplněna možnost ve scénáři skrýt jízdní řád. Dosud F2 schovávalo neprůhledný Jízdní rozkaz, ale průhledný jízdní řád byl vidět pořád. Teď F2 rotuje mezi Rozkazem, řádem a ničím.
Upravena činnost rozvaděče VR483 při nouzovém brzdění.
Doplněna možnost je i v bezplatné verzi z libovolné stanice trati.
V nastavení doplněna možnost zadání počet os soupravy.
Ve scénáři se v profilu zobrazují žlutě i pozice stanic.
Nově zobrazovaná hmotnost vlaku (420) a počet vagónů (7) vlevo , žlutě v profilu stanice (Kovel). Průhledný jízdní řád jde nově skrýt.
V sekci [troubles] ve scénáři doplněn nepovinný čtvrtý parametr, určující zpoždění nesprávnosti.
Doplněn indikátor VU u lokomotivy VL80T.
Vylepšeno zobrazení EK v KLUBu.
Vylepšen pohyb kabiny při jízdě.