ZD Simulator - novinky 4.9.2

Jak už Pampaliny uvedl, na světě je nová verze železničního simulátoru ZDSIM. Tentokrát jde o číslo 4.9.2 a je tam opět jedna moc pěkná věc, která to zase posune o kousek dál.

Součástí nové verze simulátoru se totiž stává ruská elektrická jednotka ED4M z Demichovských strojíren. Složená z 10 vozů má kapacitu 1100 míst a výkon 4700 kW, může být ale poskládána ze 4, 6, 7 až 12 vozů. Maximální rychlost jednotky je 130 kmh. Jednotka je určena pro stejnosměrnou trakci 3kV.

V simulátoru je označena jako "maketa". Nejedná se tedy zatím o plnohodnotnou simulaci, ale o simulaci zjednodušenou - i tak bude její ovládání složitější než u konkurence :) Vzhledem k zájmu na fóru se to nejspíš ale změní a bude se v dalších verzích značně vylepšovat.

Jak už jsem uvedl, souprava je určena pro stejnosměrnou trakci. Tady autor připravil na uživatele past, protože ani jedna ze standardních dodaných tratí není stejnosměrná. Chcete-li se projet, stáhněte si trať Charkov - Poltava.

Ovládání je jednoduché. Nejprve vztyčíme sběrač pomocí SHIFT+0, na voltmetru se objeví napětí a sběrač je vidět i v externím pohledu. Zapneme hlavní vypínač SHIFT+P, rozsvítí se žlutě indikace vlevo. Zapneme EPT pomocí SHIFT+V. Zapneme EPK pomocí SHIFT+N, na displeji se ukáže návěstní opakovač a odpovídající návěst. Otevřeme brzdu SHIFT+L. Pokud máme výstrahu či volno, zvolíme jízdu vpřed (W) a přidáváme (A). Ubíráme (D), směr měníme W/S, brzdíme klasicky (;').

K dalším změnám patří odebrání EPT u lokomotiv VL80T, s výjimkou několika konkrétních kusů.

V režimu začátečníka nyní budou zobrazovány i rady k brzdění (a kromě toho to dost bylo vylepšeno - ovšem stále v ruštině).

Byl poupraven algoritmus rozvodu vzduchu u dlouhých nákladních vlaků.

Po F1 se nyní zobrazuje vlevo nahoře i počet vagónů a hmotnost vlaku.

U lokomotiv VL80T, VL82M, CS4 a CS4KVR byl vylepšen zvuk.

Doplněna možnost ve scénáři skrýt jízdní řád. Dosud F2 schovávalo neprůhledný Jízdní rozkaz, ale průhledný jízdní řád byl vidět pořád. Teď F2 rotuje mezi Rozkazem, řádem a ničím.

Upravena činnost rozvaděče VR483 při nouzovém brzdění.

Doplněna možnost je i v bezplatné verzi z libovolné stanice trati.

V nastavení doplněna možnost zadání počet os soupravy.

Ve scénáři se v profilu zobrazují žlutě i pozice stanic.


Nově zobrazovaná hmotnost vlaku (420) a počet vagónů (7) vlevo , žlutě v profilu stanice (Kovel). Průhledný jízdní řád jde nově skrýt.

V sekci [troubles] ve scénáři doplněn nepovinný čtvrtý parametr, určující zpoždění nesprávnosti.

Doplněn indikátor VU u lokomotivy VL80T.

Vylepšeno zobrazení EK v KLUBu.

Vylepšen pohyb kabiny při jízdě.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [5]

Anonymní | | 11. srpna 2014 | 10:40 |

zd simulator 4.9.2

lukas matura | 31. července 2012 | 17:16 |

díky, čs8 sem tam rozjedu

čs4t- Lukáš K. | 24. července 2012 | 23:22 |

Ještě jsem zapomněl, na trubičce jsem objevil video rozjezdu a oživení právě loko čs8 (v ZD Simu)

http://www.youtube.com/watch?v=HPjG3qSAftA

čs4t- Lukáš K. | 24. července 2012 | 23:20 |

Dobrý den, ČS8 je v podstatě dvojtá ČS4 ale s tyristorovým (pulzním) řízením. Veškeré úkony se provádějí 2× (baterie, chlazení, a taky odbočky trafa 'luskají' dvojmo aj) Taky mají diagnostický panel PUM Škoda.
Ad. vypínání mot. skupiny: jak se to dělá, na to jsem nepřišel (už jsem se naučil jezdit s proudem okolo 1kA (ono se dá i hrábnout více ale pak se často stane, že práskne nadproudová ochr. (okolo tuším 1,3kA- ikdyž neplatí vždy, už jsem měl i 1,6kA a vpohodě), ale myslím, že 1,2kA by ještě šlo - pokud se nejedná o bug trenažéru.
Ad vypínání mot. skupiny.jednou se mi povedlo u ČS8 vypnout jednu ze sekcí (přepínačem v "noze" střední části pultu- pohled na brzdu).
Pokud by byl zájem od více uživatelů, mohl bych se pokusit něco nadatlovat do Wordu, případně i odstraňování závad je docela dobré téma k rozvíjení.

lukas matura | | 19. července 2012 | 13:51 |

Zdravím. Měl bych pár prosbiček. Jezdím s čs4 a čs4 reko, ale občas mi prostě začne hořet podvozek. Někde tady jsem četl, že stačí vypnout jednu motorovou skupinu a jedu dál. Jak toho dosáhnu? Teď druhá věc - je zde dobrý návod na jízdu s čs4 (díky za něj, jinak bych byl někde), nešlo by sepsat něco podobného i s čs8? Tu jsem ještě nerozchodil. Předem děkuju, Lukáš