16. října 2019 Novinka - Train Sim World

Jedeme z kopce :)

Za sebou mám již několik zajímavých počinů s TSW (spojení tratí, nahrazení modelů, zvuky, nahrání jiné mapy do TSW, ...), ale jak to tak vypadá, ještě zajímavější teprve přijdou :) Včera jsem se totiž rozhodl, že dostanu jednotku Talent2 z jiné německé tratě do nového DLC RRO (Wupper - Hagen). No a když se pro něco rozhodnu tak to taky udělám. Výsledek se po několika pádech hry konečně dostavil. Díky tomuto poznatku si můžu vytvářet své vlastní řazení vlaků a přiřazovat je na jednotlivé tratě kam jen budu chtít. Vypadá to, že si spoustu nástrojů dodělám sám ještě před vydáním editorů :)

Diskuse k článku [3 komentářů]

13. října 2019 Novinka - Train Sim World

TSW WUPPER RSN - překvapeni pro DTG

Netrvalo dlouho a po zveřejnění obrázku dlouhé tratě i na discord serveru od DTG sem se dočkal různých ohlasů. Stará parta, která mě znala už díky spojení LIRR a NEC jen žasla. Našli se ovšem i tací, kteří měli potřebu vykřikovat hlášky jako TO NENÍ MOŽNÉ, UKAŽ DŮKAZ NEBO NEVĚŘÍME, apod. Dlouho na sebe nenechala čekat ani reakce Matta z DTG, který poznamenal, že trať sice může vypadat spojeně, ale na přechodu vlak vykolejí, bude to neprůjezdné. Já si stál za svým tvrzením ( po zkušenostech s LIRR a NEC), že trať přesně sedí a tak sem se odhodlal natočit video průjezdem. A aby to nebylo málo, celé jsem to vysílal žive, nepotřeboval jsem znovu číst jak je to sestříhané, apod. Během streamu jsem měl menší potíže, první pokus skončil srážkou se stojící soupravou, ve druhém jsem se loudal za vlakem. Na konec to všechno vyšlo a projel jsem wupper od začátku až do konce, přejel jsem spoj a pokračoval dále po RSN. Vlak nevykolejil, komunita žasla, skeptici smekali a samotný Matt z DTG nevěřil svým očím. Díky tomuto videu uznal, že je možné v TSW navazující tratě spojit. Podmínkou je, že samotní autoři musi pracovat se stejným podkladem s tím, že jej rozšíří. Nelze spojit mapy, které maji svůj vlastní podklad. Nakonec řekl, ze je možné, že se v budoucnu dočkáme právě takových rozšíření. K samotnému videu dodám, že jsem z tratě odstranil pro svou potřebu ohraničení tratě z důvodu možnosti volného pohybu i mimo vyznačený koridor, který Vás běžně nepustí mimo koleje (tohle není pro průjezd potřeba, jen rád zkoumám i okolí, kde se nejde běžně dostat). Proto uvidíte i levitující auta či sloupy. Dále jsem musel vypnout signalizaci, protože bych normálně musel zůstat stát na červené v Hagenu (dispečer bez scénáře neví kam má totiž souprava pokračovat). Celý záznam končí nárazem díky odklonu na vedlejší kolej na trati RSN. Záznam najdete tady. Doporučuji skočit až ke konci pokud chcete sledovat průjezd spojem. Dneska se chystám natočit průjezd z opačné strany a doufám, že mě na wupperu nepřekvapí nějaká slepá kolej a povede se mi projet celý úsek :)

Diskuse k článku [4 komentářů]

11. října 2019 Novinka - Train Sim World

Update a Wuppertal - Hagen venku

Včera se dostalo ven další německé DLC pro Train Sim World (Wuppertal - Hagen). Před samotným vydáním tratě proběhla ještě v průběhu dne aktualizace jádra hry, která měla hru optimalizovat a vylepšit FPS. V mém připadě jsem nějakou extra změnu nezaznamenal, ale neměl jsem ještě pořádně čas zkoumat co tento update přinesl.
V 19h večer se stáhla trať a následovalo okamžité zkoumání co vše je s touto tratí možné (nevěnoval jsem se samotnému hraní). Takže teď můžu s klidem říct, že trať je možné spojit s RSN tratí (vznikne tak jedna velká trať). Teď už jen zajistit dopravu na celém úseku :) Ještě mě čeká nějaká ta práce, ale výsledky jsou zatím uspokojující. Mimochodem místo na obrázku, kde je vyznačen bod, je místo posledního bodu, které je možné vybrat z posledního DLC.

Diskuse k článku [0 komentářů]

3. října 2019 Novinka - Train Sim World

Rhein-Ruhr Osten: Wuppertal - Hagen Route Add-On

Nemůžete se dočkat Německého DLC pro Train Sim World ? Čekání je téměř u konce, autoři totiž zveřejnili datum vydání 10. října a k tomu vydali trailer. Aby toho nebylo málo, rovnou je spuštěn předprodej. Nové DLC je tedy momentálně možné zakoupit za 27 euro (10% akce pro předprodej). Po skončení předprodeje bude stát 30 euro.
Za tuto cenu dostanete nákladní lokomotivu a osobní soupravu, dále 2 tratě (S8 S-Bahn o délce 7 km a hlavní trať o délce 31 km). Délky tratí nejsou nic extra, za tuhle cenu bych čekal něco víc. Každopádně věřím, že si tohle DLC své fanoušky najde no a ti ostatní třeba počkají na různé slevové akce.

Diskuse k článku [1 komentářů]

26. září 2019 Novinka - Train Sim World

TSW: HAGEN – TAKE TWO!

Po obrázku, který měl komunitu trochu potrápit, přišlo DTG s oficiálním představením tratě. Budeme začínat pěkně v Hagenu a celá trať povede do nedalekého Wuppertalu. I přestože se jedná o celkem krátký úsek (cca 25 km) tak k dispozici budou 2 tratě (každá cca 25 km). Jednou z tratí je linka S8, která bude obsahovat 14 zastávek. Kromě téhle příměstské linky se můžeme těšit i na hlavní trať, kde je klasický vlakový provoz a to včetně nákladních vlaků. Mimochodem jednou ze zajímavostí, kterou na trati potkáte a nějakou dobu vedle ní i pojedete, je Schwebebahn. Jedná se o zavěšenou vlakovou soupravu. Ve hře bude funkční, ale nesvezete se a nebude ji možné ani ovládat.
Datum vydání není stanoveno, ale tipuju tak polovina až konec října.

Diskuse k článku [2 komentářů]

25. září 2019 Novinka - Train Sim World

TSW - německé DLC

Po US addonu pro TSW je opět připraveno před vydáním německé DLC. DTG Studios na svém FB zveřejnilo první lákavý obrázek, kde si mají uživatelé tipnout trať o kterou se bude jednat. Podle všeho se jedná již o existující nádraží Haegen. Čistě teoreticky by se mohlo jednat o rozšíření ke stávající trati, které by mohlo obsahovat i lokální S8 linku. Otázkou je, zda se skutečně jedná tuto stanici. Pokud ano, bude se skutečně jednat o rozšíření stávající tratě a nebo DLC vyjde pouze samostatně ? Stačí si vzpomenout na NEC a LIRR, kdy původně byla trať stavěna současně, ale potom se rozhodli vydat každé DLC samostatně. Ve finále sice není problém tratě spojit, ale pro využití celého obsahu je potřeba vytvořit nové scénáře přímo v editoru (ten zatím není). Uvidíme pro jakou verzi se DTG rozhodne. Osobně bych uvítal rozšíření s tím, že nemajitelé původní tratě by měly jen daný úsek, ostatní ji využijí v celém rozsahu.
Datum vydání zatím nebylo stanoveno, ale většinou začíná DTG spamovat měsíc před vydáním (tedy půlka až konec října).

Diskuse k článku [0 komentářů]

25. září 2019 Novinka - Train Sim World

TSW - vagón s auty

Když vyšla BETA TSW tak obsahovala pouze kousek tratě. Jenže součástí bety je i vagón pojmenovaný jako Autorack. Jedná se o uzavřený vůz, který se dá otevřít z obou stran, kde se nachází spřáhla. Vůz je kompletně průjezdný a rozdělený na dvě patra. Kouzlem bety bylo osazení daného vozu automobily. Jenže pak došlo na optimalizace, update na novou verzi enginu (beta byla 4.13, update šel na verzi 4.16.3) a vůz je najednou prázdný.
Dlouho jsem hledal zda byla auta ve voze i ve finální verzi hry při vydání (jak si většinou všechny verze před každou aktualizací schovávám tak tuhle verzi jsem ve svém archivu bohužel nenašel).
Nejdříve mě Matt z DTG ujistil, že auta bude možné vrátit pomocí editoru v podobě zaškrtnutí jednoho políčka, že je vůz plně naložen. Jenže jak se ukázalo při jeho lednovém streamu, chyba je jinde a né v zaškrtnutí políčka, že vůz obsahuje náklad.
Jenže tím, jak DTG brzdí neustále vydání editoru, my dodávají chuť se ve hře vrtat a zkoušet co vše je v současné době možné. Co vše rozbité se dá alespoň částečně opravit. Teď když už vím jak hra funguje (samozřejmě ještě u některých věcí pokulhávám) není nic nemožné :) Asi chápete kam tím mířím - ano podařilo se mi dostat vůz opravit, obsahuje skutečně auta. Operace zatím není 100%, napadalo mi pár klacků pod nohy a někdy to byly opravdu haluze. Jenže kromě klacků spadl i celý kmen, který bude potřeba ještě odklidit. Model je sice funkční, ale barevné provedení pokulhává - použil jsem model z bety. Tohle je ale zatím to nejmenší k opravě - znovu přetexturovat a nastavit správné materiály. Horším oříškem jsou animované části vozu. Kola se točí, páčky reagují... pokazila se ruční brzda (řetěz není animovaný) a dveře (místo klasického otevření se rozletí jak po nějaké detonaci, proletí boční stěnou a zůstanou zaseknuté u předek prvního auta v prvním patře). Celé to ve finále vypadá celkem vtipně :)
Co je tedy potřeba pro správnou funkčnost dokončit ? Animace dveří, animace řetězu a opravit materiály. Po kompletní rekonstrukci daného modelu jej dám rád k dispozici v opravené verzi.
Momentální verze modelu:

Diskuse k článku [1 komentářů]

21. září 2019 Novinka - Train Sim World

Jak to mohlo vypadat

Po včerejší ukázce mapy, kterou jsem náhodně vygeneroval a dostal do TSW mám tady lahůdku v podobě vstupu do metra. Takhle živě mohly vypadat nádraží v TSW na místo všech statických eskalátorů je mohli pěkně animovat. Do hry se mi tak povedlo dostat jednu mapu, kterou je možné bez problémů dostavět a kompletně zprovoznit. V současné době je ve stavu, že fungují eskalátory, světla, mlha, vítr z ventilátorů, voda,...Opět jako vždy přikládám krátkou ukázku.

Diskuse k článku [0 komentářů]

20. září 2019 Novinka - Train Sim World

Vlastní svět v TSW

TSW mě začíná čím dál víc bavit. Respektive hraní si se samotnou hrou bez editorů. Nejdříve jsem zjistil jak importovat do hry modely a dalším cílem byl terén. Teď už mám 50% tohoto cílu splněno, protože jsem skutečně do hry dostal svůj vygenerovaný terén :) Nečekejte zázrak, po několika hodinách boje jsem spokojený alespoň s tím co zatím mám. Krajina, modely, kolejiště, voda, atd... to teprve všechno přijde. Důležité je, že se level načte a dá se procházet. Ostatně přikládám i jedno video.

Diskuse k článku [5 komentářů]

17. září 2019 Novinka - Train Sim World

Editace bez editorů

Určitě si né jeden z Vás pamatuje první hlášky DTG před vydáním BETY TSW v roce 2016. Již v té době hlásali, že multiplayer bude hlavním klíčovým prvkem, ale do bety se nedostane. Usilovně se na něm pracuje a bude k dispozici později. Po vydání TSW hlásali, že multiplayer bude již v září s novým updatem (tehdá vyšlo první DLC). Podle posledních informací se na multiplayeru ještě ani nezačalo pracovat:)
Kapitolou druhou je již roky slibovaný editor, který byl představen loni v listopadu s tím, že beta bude v prosinci (později odloženo na leden no a později ještě na rok 2019). Asi nemusím připomínat, že editor stále není a video, které tehda DTG prezentovalo a ukazovalo na něm editor, byl takový malý podvrh, protože představovaný editor byl ten, který autoři používají a né ten, který má být určený pro nás.
Bohužel už mě dané čekání začíná nudit a tak jsem se opět dal do zkoumání samotných souborů a přemýšlel jsem co bych mohl zkusit tentokrát. Ostatně již dříve se mi povedlo spojit tratě NEC a LIRR, dohledat všechny oslíky :), editovat zvuky, skiny. Tohle bylo všechno celkem jednoduché a tak jsem se pustil o level dál. DTG na určitých vzdálenostech používají 2D modely budov i stromů. Z dálky to vypadá hezky, ale když je člověk blíže tak je to jak starý Duke 3D a jeho placaté monstra. Díky různým pokusům a průzkumu jsem schopen přeplácat dané 2D stromy krásnou 3D variantou. Je jasné, proč se DTG odhodlalo pro 2D verze. Určité množství stromů by některé sestavy nezvládly (je možné, že by to byl i zabiják konzolí). Každopádně není problém bez TSW editorů krásně upravit modely (ba dokonce nahradit za kvalitnější verze).
No a co bude dál ? Výzvou jsou pro mě momentálně animované postavy a modely vlaků a ve finále i samotná mapa. Pravděpodobně teď očekáváte nějaký návod, ale od toho jsem vzhledem ke složitosti celého procesu zatím opustil.

Diskuse k článku [3 komentářů]