MSTS herní módy

Kuju s Microsoftem uvolnili SDK (Source Development Kit) pro hru Microsoft Train Simulátor. Vedlo je k tomu jediné. Nová verze Microsoft Train Simulátoru bude mít kompletně předělaný engine a addony které fungují v MSTS 1 už nemusí být funkční v MSTS 2 a to právě k vuli celé nové struktuře. SDK už je přes měsíc venku a na internetu se začali množit první zprávy z vývoje různých herních módů pro tuto hru. Dokonce u některých jsou k mání i první obrázky z vývoje (přímo ze hry). Proto se pohodlně usaďte, přehlídka herních módů právě začíná.

Realistic Crash Mod
Tenhle mód není nazvaný tak úplně správně. Jedná se pouze o mód, který do hry přidá skutečnou destrukci vlaku při nehodách. Jenže nic se netváří tak jak by mělo. Zde totiž kromě menších úprav v enginu, kterou už mají autoři módu za sebou, je potřeba upravit ještě finální modely ve hře. K tomu samozřejmě poslouží taková skromná utilitka s_to_3ds.exe. Jak určitě tušíte, jedná se o utilitku, která převede 3D modely ve hře do formátu, který jde otevřít v modelovacím programu 3D Studio Max. Bohužel zatím v jiném editoru nejde tenhle formát vytvořený pomocí utility s_to_3ds.exe otevřít. V přiloženém helpu je samozřejmě popsáno, jak dodělat na svůj model onen crash přídavek. Stačí totiž materiál pojmenovat jako Crash. Samozřejme demolice bude reálná jen podle počtu polygonů, které má model. Sami musíte uznat, že nemůžete čekat od tohoto módu nějaké zázraky v podobě rozpulené lokomotivy, apod... Takových efektů jde sice při hře tohoto módu dosáhnout, ale chce to opravdu extrémní rychlost. Na homepage projektu jsou dokonce k vidění screeny vlaku bez střechy (asi nějaká kabrio úprava :) Autoři tohoto produktu jdou samozřejmě ještě dále. Nespokojili se jen se samotnou demolicí vlaků, ale přidali i pár takových detailů jako padající stromy, proražení stěny na baráku, vysklení proskleného nádraží nebo pád celého nádraží pod nedostatkem podpěrných sloupů. Těch je samozřejmě nedostatek jen pokud se ujmete projíždky vlakem po peronu.
Samotný herní mód může být zcela zajímavý. Jde samozřejmě o to, jaké nároky si bude klást ona úprava modelů do hry. Majitelé Abacus TrainSim Modeleru a gMaxka můžou zatím v klidu fňukat, protože utilitka na převod do těchto formátů zatím není a v nejbližších dnech asi ani nebude. Abacus totiž nic takového neplánuje a autoři gMaxu taky nevypadají na to, že by se k vůly téhle úpravě rozkrájeli.
Celý herní mód bude mít ve finální podobě něco okolo 70 MB (jen úprava enginu), mód bude samozřejmě freeware! V současné době je k mání beta verze pro testery.

Multiplayer mod
Ačkoliv to zní nemožně, skutečnost je jiná. Samotná hra totiž už kód pro síťovou hru obsahovala, jen nebyl aktivní. Díky SDK se podařilo hru doprogramovat tak, aby byl kód funkční. Současná verze tohoto módu je pod označením ranná alfa. Autoři se o svém módu na své homepage dost rozepsali. Nejsem si jistý, zda jsem zachytil úplně všechno, tak jak to autoři na stránkách popisují. No zhodnoťte sami.
Ranná alfa verze má v sobě zatím jen jezdící mód. Schází možnost hry za cestujícího. Pokud jedete vlakem a plníte misi, jste bohužel oba strojvedoucí toho samého vlaku. Začínáte na stejné koleji a co je opravdu fascinující, procházíte sami sebou. Autoři zatím nezapli neprůchodnost modelů a dobře udělali. Afla by samozřejmě bez tohoto detailu nefungovala. Díky ranné alfa verzi se povedlo autorům zjistit jak se MSTS chová při multiplayeru a co bude potřeba dokončit do první betaverze. Zajímavostí je samozřejmě úprava i samotného editoru na mise. Jak jistě sami tušíte, bude potřeba konfigurovat každou vlakovou soupravu zvlášť. Každá souprava bude definována jako player 1 - X, podle počtu souprav. Všechno by mělo fungovat jako multiplayer v různých 3D akcích, kde jsou také definovány startovací body různých hráčů.
Zajímavostí módu bude i rádiová komunikace mezi soupravami a dispečerem. Ještě prozradím, že na vývoji tohoto módu se podílí i samotná firma Microsoft a Kuju. Zřejmě všechno ještě doladí do pokračování MSTS.
No a zde je celkový výpis multiplayer modu, jak si jej autoři představují. U něčeho jsou uvedeny i procenta, které značí jak je na tom vývoj dané věci procentuálně.
jízda v explore route: 0%
plnění speciálních multiplayer misí: 74%
plnění singl player misí jako multiplayer: zřejmě nepůjde
hra za cestujícího: 5%
hra za dispečera: 17%

Více informací k tomuto módu přinesu, až bude k mání nějaká beta verze, podle které se bude dát vyčíst více informací. Zda půjde o freeware addon k MSTS nebo vyjde jako opravný patch rovnou na oficiálních stránkách MSTS, to zatím nikdo neví. Ani samotní autoři se netají tím, že by rádi za mód něco dostali, jenže to by nesměla spolupracovat na módu i Kuju s Microsoftem.

Trainmageddon
Podle samotného názvu se Vám asi vybaví jistá podobnost s hrou Carmageddon. Mno věřte tomu, že jste opravdu blízko. Jediný detail, který je jiný oproti Carmageddon, je nemožnost volného pohybu po celé mapě. Zkrátka se soustředíte jen na koleje. Autoři doslova odrovnali možnost vykolejení vlaku a celá sranda tedy spočívá v tom, že mašinka sedí na kolejích jak přilepená a jen vagónky za ní do zatáček vyskakují z kolejí. Vypadá to všechno, jako by jste za sebou tahali dlouhý ocas. Tahle hračička funguje jen do zatáček a proto hlavně v zatáčkách najdete volně se povalující lidi, které můžete jen tak sejmout pokud se Vám to povede. Hra Vás také náležitě ohodnotí podle počtu sražených lidí. Bohužel v módu zatím není detailní statistika, co jste vlastně osobě způsobyli.
Na internetu je již volně ke stažení jedna z prvních veřejných betaverzí. Můžete si tedy i Vy vyzkoušet, jak vypadá takové masakrování lidí vlakem. Teď už si můžeme jen přát, aby autoři spojili síly a implementovali do hry i Crash mod a multiplayer. Takovej Trainmageddon v multáku a s destrukcí může být celkem sranda :)

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [2]

kachna | 23. května 2006 | 19:31 |

Ziadny neni, je to kacica az to v riti stipe ...

jans | | 21. května 2006 | 18:27 |

jakej je homepage toho modu