Stažení scénáře či klidně scénářů z Creators Clubu
- zde asi není nutné psát jak si scénář stáhnout. Důležité je, že jej nenajdete klasicky mezi scénáři v záložce Tools pro každou trať, ale jen v Creators clubu (tedy zatím :) Stáhněte si tedy všechny scénáře, které budete chtít potom převést. Po dokončení hru ukončete a vydejte se na svůj disk (osobně místo průzkumníka používám Total Commander, ale každý si samozřejmě může použít co mu vyhovuje. Jen já osobně zde budu dávat obrázky právě z Total Commanderu.
- všechny stažené soubory z Creators Club se ukládají do Users/vas_ucet/Documents/my games/TrainSimWorld2(pro Epic verzi je to TrainSimWorld2EGS)/Saved/PersistentDownloadDir/. Zde je potom vše ukryto v podsložce /UGC/0/.

- v této složce najdete soubory, které mají koncovku .ugc (user generated content). Doporučuji tedy všechny soubory (tedy ty které chcete použít) označit a zkopírovat do složky /Documents/my games/TrainSimWorld2(pro Epic verzi je to TrainSimWorld2EGS)/Saved/SaveGames/.
- Teď je důležité soubory přejmenovat do potřebného formátu. Dejme tomu, že jsem zkopíroval soubor 8B32C14147F6860E62D813A4CEAC7738.ugc. Pro správný formát scénářů je tedy daný soubor přejmenovat na USD_8B32C141-47F6-860E-62D8-13A4CEAC7738.sav. Pro lepší pochopení ještě rozeberu - všímavý člověk hned vidí, že číslo je stejné, jen se před něj přidalo USD_ a určitý počet znaků je vždy rozdělen pomlčkou. Konkrétně tedy 8-4-4-4-a zbytek :) No a koncovka je taktéž důležitá, protože místo .ugc musí končit příponou .sav.
- teď přijde na řadu onen HxD Editor. Klidně ho extrahujte ze zip souboru přímo do složky SaveGames. Ušetříte si tak hledání Vašich souborů. No a jdeme na to. Jako každý jiný editor i zde je horní menu, které obsahuje nabídku File -> Open (ostatně jak jinak otevřít potřebný soubor). Zde si vyberete nějaký Váš .sav soubor, který chcete editovat a mít jej k dispozici i přímo u dané tratě v nabídce Tools -> Scenario Designer, kde si jej budete moci i rovnou editovat. Po otevření tedy uvidíte tohle. Mnozí z Vás z toho budou zřejmě vylekaní, ale nebojte, pokud zde něco pokazíte a omylem uložíte, potom se Vám originální soubor uchová s koncovkou .bak, je zde tedy možnost se kdykoliv vrátit a zkusit to znovu :)
- teď přijde na řadu ona editační část. Pořádně si prohlédněte následující obrázek. Jde na něm vidět soubor před a po editaci. Všimněte si, že na pravé části to vše začíná takto: X.../. Tohle je velmi důležité, protože začátek je ve všech souborech stejný, ale první znak může být jiný. Důležité je se zaměřit právě na daný znak, tři tečky a lomítko za kterým začíná cesta k souboru. V daném HxD (či jiném Hex editoru) tedy označíme všechno co je před daným znakem a prostě to smažeme. Vyskočí Vám hláška, že dojde ke změně velikosti souboru a může dojít k poškození. Zde dejte jen Ok (či ano) a pokračujte dále. Výsledek uložte a máte hotovo :) Můžete tak udělat u všech souborů pro Scenario Planner. Po dokončení nastartujte a hru a mrkněte se na svou skvěle odvedenou práci.
Teď už Vás nebude trápit, že by autor svůj scénář smazal, vám zůstane a dokonce si jej můžete jednoduše upravovat.