Train Sim World 2

Je to venku. I když jsem o tom jen žertoval tak nějak jsem tušil, že přijde nová hra, protože k vůli běžnému updatu by nědělali extra stream plný otázek a odpovědí. Hra bude jako samostatná, tedy budete mít TSW i TSW 2 (nutné tedy koupit). Všechny již existující DLC, které vlastníte se Vám přesunou automaticky do nové verze.
Hra by měla obsahovat editor skinů a editor scénářu (podle mě takový quick drive editor), vylepšené počasí, světla, adhezi, apod... Novinek je dost a hlavní novinkou je i aktualizace UE4 enginu, kdy by měla hra běžet na verzi 4.2x (přesné číslo bude známo určitě během vydání, protože do té doby můžou ještě aktualizovat. Vypadá to, že DTG změnilo i komunikaci a týden před vydáním vypustí jejich plánovaný kalendář (co vše připravují a v jakém rozmezí). Teď je jen otázkou co je k takovému kroku přimělo... že by obava ze strany Microsoftu (třeba nové MSTS ? :) - stačí se podívat jak MS překvapil s Flight Simulátorem. Datum vydání nového TSW 2 je stanoveno na 6. srpna 2020 a cena zatím není známa. Více info můžete dohledat na domovské stránce.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [13]

Highlander | 11. června 2020 | 12:48 |

to pampal.: Já to samozřejmě vím, jak je to v UE4 s těmi daty. Ovšem to, že DTG si neuvařená data drží pod pokličkou (na rozdíl od jiných studií), je jejich vychcanost a chamtivost. Jo to o jejich přístupu ke svým zákazníkům. (Sereme na vás.) To je to, co já všude a pořád kritizuji.
Jsem velmi zvědav, jak Ti ohledně editoru z DTG odpoví. Je tu totiž ještě i 3. možnost, a sice, že zaujmou pozici mrtvého brouka, případně vypustí nějakou nezávaznou mlhu, jak je jejich dobrým zvykem (možná, jednou, někdy...)
Mě ten editor v TS20xx také nesčetněkrát spadl. Třebas i 10x za sebou. Leckdy to bylo na bobříka trpělivosti. Velmi se to s lepšilo s příchodem 64bit verze, ta spadne jen výjimečně. Ale zase se v ní dají dělat jenom základní práce; osazování návěstidel (např.) už se pak musí ve 32bit, protože tu 64-ku DTG neodladilo.
Také jsem se těšil, že trať, kterou jsem zkoušel stavět kdysi v TRZ_2009 (a nedodělal, bo jsem pak přešel na RW/TS) si jednou postavím v opravdu graficky pokročilém editoru... Ovšem od DTG se jej, jak vidno, nedočkáme. Asi bude nutné počkat, až se objeví někdo jiný. Že by třeba Mrkvosoft s MSTS-2 ??
PS: Rovněž je smutným faktem (jak vidno i na diskuzi zde), že v naší komunitě jsou natolik sebestřední narcističtí jedinci, co kvůli práci své absolutně neuznávají práci a snahu jiných. Přitom i jejich výtvory, kterými se tak chlubí, mají k dokonalosti daleko (trať 020).

pampaliny | 11. června 2020 | 11:27 |

to HL: i kdyby byl editor pro TSW již k dispozici, tak bylo již několikrát od DTG avizováno, že nebude možné editovat již existující věci, protože UE4 nedokáže editovat již uvařené data. Když kuchař udělá řízek a zapomene vajíčko nebo mouku, těžko to po usmažení do toho řízku přidá... a tohle funguje na stejném principu. Takže zmršené věci stejně zůstanou pořád zmršené. Oprava by byla možná jen v případě, že by DTG vypustilo otevřené data tratě (většina jiných studií co mají pro svou hru postavenou na UE4 enginu editor rovnou vypouští i neuvařené data, takže je uživatelé můžou modifikovat - DTG bohužel ne).

Já jsem taktéž několikrát zkoušel stavět trať v TSXXXX, ale po několika pádech editoru mě to prostě odradilo a tak jsem se těšil, že danou trať postavím pro TSW... bohužel to vypadá, že se editoru kromě slibů jen tak nedočkáme... Vzhledem k tomu, že na své stránce zveřejnili email, kde jim je možné o editor napsat (mají to sice pro tým), tak jsem se rozhodl to zkusit a jako autor zajímavých modifikací pro TSW jim prostě napíšu a uvidím co odpoví :) Jsou totiž jen 2 možnosti... buď dostanu editor k dispozici a nebo mě pošlou k čertu :D

Highlander | 11. června 2020 | 10:22 |

A já k tomu dodávám, že editor v RW/TS jsem krom stavění vlastní tratě použil nesčetněkrát při opravách jiných tratí, často komerčních, PLACENÝCH!! Seznam té práce by vydal na stránku, ale jako příklad uvedu:
- mizerně zpracovaný, zubatý terén, levitující koleje
- neviditelné rychlostníky, utopené pod povrchem terénu
- přelomené srdcovky na výhybkách, hnusně vypadající a při jízdě způsobující velké otřesy, tj. nestejné výškové body těsně za výhybkou
- ucpané srdcovky a změť překřížených opornic u složitějších vyhýbkových obvodů, kde se autoři vůbec nenamáhali si s tímto problémem "pohrát" a odladit jej. Přitom to při troše trpělivosti jde.
- levitující objekty, často i v těsné blízkosti trati
- ledabyle položené vodní toky a (ne)zpracovaný terén okolo
- někdy i nesmyslné rychlosti v některých úsecích kolejí...
Jeden by se mohl podivit, jak za takovou fušeřinu nějací autoři ještě mohli chtít peníze...!!! Dlužno podotknout, že se většinou jednalo o tratě z rannějšího období RW/TS, ovšem není to podmínkou. Např. u "kmenové" tratě od DTG (Pacific Surfliner) těch lapsů také nebylo zrovna málo... U německé tratě Black Forest Journeys (prodávané přes Steam) zase muselo ty koleje pokládat dítě předškolního věku, jinak si to vysvětlit nedovedu...
Ještě že byl ten editor k dispozici. V případě TSW však tohle není možné, a tak např. trať z Kanady nejspíš zůstane navždy nedodělaným zmetkem.
PS:
Kvalitní systém trolejového vedení je použit i na jiných tratích, např. u RhB švýcarských úzkokolejek od Thomsonů a Rivetů. Řekl bych, že je i mnohem propracovanější. Česká návěstidla do RW/TS jsem nikdy nepoužíval, takže je neznám. Ovšem tvrdit, že stavitelé tratí jsou jenom "osazovači", to může opravdu leda NADUTEC, co položil koleje na rovnou desku někde v Polabí...
Je to stejná zhovadilost, jako kdyby autor tvaru písmenek (fontů) tvrdil, že ti co z těchto písmenek píší zprávy, prózu či poezii nejsou autoři, ale pouzí "kladeči písmen" v textovém editoru na obrazovku...!

pampaliny | 10. června 2020 | 23:02 |

Já jen dodám (když se tady mluví o editorech), že editory v RW i v TSW se nevyužívají pouze na tvorbu tratí... to je třeba si uvědomit.

Díky editorům se tvoří i scénáře (pro RW - tedy TSXXXX jich jsou mraky). Pro TSW jsme odkázáni na to málo co nám DTG připraví - argument na service mod neberu, protože většina servisů je jen jízda z A do B a tohle zkopírováno po celý den.
Journey mode je pouze mix scénářů a servisů, takže osobně bych kromě stavění tratí využil editor právě na jízdní řády a scénáře.
Další věc jsou formace - opět v TSXXXX si je člověk může lehce vytvořit a to včetně AI dopravy.... v TSW jste odkázání na DTG a maximálně na módy, které jsem udělal. TSW by bylo mnohem živější, kdyby zde byl editor... né každý bude dělat tratě, ale určitě minimálně na formace či scénáře a jízdní řády ho 90% uživatelů využije.

Roman | 10. června 2020 | 20:12 |

mluva za anonym, jsem to já :)

AnonymnĂ­ | 10. června 2020 | 20:11 |

to Highlander: nebudu to tady plevelit, tak v rychlosti.

Pokud si myslíte, že jsem nadudec, když jsem pravdivě uvedl čeho jsem autorem či spoluautorem v souvislosti s tím, že ani aktivní autor v RW nepotřebuje v TSW editor, je to smutné ale máte na to právo. Je to jen můj názor.

Ano "stavitelé tratí " jsou pro mě pouze osazovači, protože v RW do předem vygenerovaného terénu, dle leteckých map a z objektů cizích autorů postaví v RW trať i školáček. Taky jsem si nějaké kupodivu i dokázal postavit. Jo a ještě ve své nadutosti dodám, že pro trať 020 jsem vytvořil vlastní návěstidla se skriptem, které kupodivu jsou dnes používanější, než ty původní Vlastíkovi. Jo a kompletní systém trolejového vedení jsem zapomněl. Ten jsem taky vymyslel, vymodeloval a zprovoznil já :). A´t máme to chlubení komplet :).

NE DTG mě neplatí :).

ANO, TSW se mi líbí, a názor jiných lidí, a Váš už vůbec ne, mě neodradí od jeho hraní ani od kupování addonů.

Jo a RW již nainstalované nemám...

Omlouvám se adminovi za příspěvky mimo téma.






ellcz | 10. června 2020 | 15:11 |

MSTS by bylo nejlepší... Taky čekám že to oznámí. Určitě to nevynechají... Byla by to škoda. Ale london by se mi líbil na UE4 :)))) Metroooo :D :)

Highlander | 10. června 2020 | 15:09 |

to Roman: Já zase nechápu, o co jde Vám. Jste snad za tu PR propagaci od DTG placený? Jeden by se mohl domnívat, že nepochybně.
Nenapsal jste vůbec, v čem ohledně TSW nemám pravdu. Já už 2 roky tvrdím, že to jde po původně slibném začátku s TSW z kopce. Pomalu ale jistě. Minulý rok toho byl důkazem, a oznámení o TSW_č.2 to jenom potvrdilo a podtrhlo. Ta původní základní trať SPG byla vlastně tím nejlepším i nejzajímavějším, co bylo pro TSW vůbec kdy vydáno. I tu teď ovšem zprznějí optimalizacemi kvůlivá konzolím...
DTG se se svými praktikami stala druhým EA (Elektronic Arts). Díky persóně ve vedení společnosti (P.J.S.) je to i pochopitelné:
"Chcete nové DLC? Tedy pouze od nás a ještě si kvůli tomu musíte přikoupit novou hru...!" (Protože tu původní jsme tak zprasili, že není ani upgradovatelná!) A s tím, že není vůbec jisté, jestli vám ta starší DLC budou v té nové TSW vůbec a kdy fungovat! Sami to avizují - Vy jste snad ani ty odpovědi na FAQ nečetl, a jestli, tak máte vážné potíže s vnímáním tištěného textu.
Že je většina veřejnosti ovcemi, co jen konzumují a spokojeně platí, je obecně známé pravidlo. A také že bečí hlavně proti těm, co se od nich nějak odlišují. To ale neznamená, že povinností té nespokojené menšiny je mlčet a běžet se stádem. Spíše by to mělo platit obráceně - kdo je tedy spokojen, nechť si tiše hraje v koutku.
Omlouvám se, že jsem tento dualog začal personifikovat, ale osobní jste začal být VY, jak je ostatně Vaším zvykem i jinde.
Vy si pletete pojmy a dojmy: To jakože autoři jsou pouze ti, co modelují v 3DMaxu, Canvasu, apod? A ostatní, ti co vytvářejí komplet terén, krajinu, infrastrukturu, pokládají parametricky přesně (dle zjištěné skutečnosti) vlastní trať i její příslušenství, vymýšlejí scénáře provozu, to podle Vás autoři nejsou??? A co tedy jako? (Já vím, podle Vaší Nadutosti jsou to jenom "osazovači objektů".) Abych Vám v tom udělal jasno, vězte, že autory jsou obě skupiny, stejně jako jsou obě skupiny virtuálními modeláři. Pokud jste kdy-někdy pracoval na REÁLNÉM (tedy nikoliv virtuálním) modelu nějaké železnice, tak víte o čem je řeč...! Potřebují se obě skupiny - i ty Vaše wagony a loko či ostatní objekty by byly k ničemu, kdyby je nebylo kam a jak umístit či provozovat. Stejně jako by byly k ničemu prázdné tratě bez objektů a provozu...
Sorry jako, vím že jsem dlouhý, ale někdo Vám to už musel konečně vysvětlit.
Dále nesouhlasím s Vaším tvrzením, že je jednodušší začít od nuly, než upravovat stávající modely. Proč tedy DTG v rámci TSW vypouští minimálně 1x ročně recyklovanou trať, která už existuje ve starém RW/TS. O jednotlivých objektech v krajinách obsažených ani nemluvě. Kvůli tomu, že je to obtížnější?? Když v reálu existuje tolik zajímavých předloh, které ještě zpracovány nebyly?! (A ani nebudou, díky nemožnosti vstupu nezávislých 3. stran.) Škoda pro všechny, Vás nevyjímaje.
Jestli chcete dát DTG dalších 60E, aby jste si mohl dál zajezdit, prosím, je to Vaše volba...
Já mám na TSW č.2 zcela opačný názor. Pokud by v DTG měli rovnou páteř, přišli by s prohlášením:
"V minulosti jsme to s TSW nepříliš dobře zvládli (čti - posrali jsme to), ta hra není jednoduše upgradovatelná, a tak tedy coby velké upgrade vypouštíme TSW-2, které bude ZDARMA stáhnutelné pro toho, kdo si už od nás už zakoupil TSW(1). A kupujte si i nadále od nás naše další DLC..."
Tohle by bylo alespoň poctivé.

Roman | 10. června 2020 | 13:20 |

Tak nějak nechápu, o co Vám pořád jde. Pakliže se cítíte DTG podvedeni ohledně slibovaných funkcí v TSW (1), máte možnost se soudně bránit a žádat kompenzaci. Plačtivými komentáři zde (či jinde) to opravdu nezměníte. Nejste zdaleka sami, na oficiálním fóru jsou podobných nespokojenců desítky. Ale jen desítky. A pro DTG je důležitější množství platících zákazníků (desetitisíce) než desítky nespokojenců. A funguje to tak všude. I u automobilek, kde se jim vyplatí zaplatit odškodné několika lidem při nehodě způsobné skrytou závadou než měnit konstrukci vozu. Nebo podvody s emisemi. Prostě to tak v dnešní době je.

DTG přeci nenutí nikoho nic kupovat. "Podpora" TSW (1) poběží dále. Můžete ušetřit.
Osobně s Vámi zde souhlasím jen v jednom bodě. A to, že neopravují zjevné chyby ve svých addonech. Ano, to mně vadí. A hodně.
Osobně jsem se nejvíce napálil kanadskou trasou (nechal jsem si vrátit peníze) a pak BR 204. Tady věřím, že bude oprava a addon se posune na úroveň modelů DTG.

Ohledně platby za TSW2: Pakliže cena nepřesáhne 60 euro. Nebude to přeci problém. Dostaneme dvě nové tratě, jednu upravenou a nový engine. A dnes je jedna trať v plné ceně za 30 euro. Myslím, že při jejich cenové politice o moc výš nepůjdou. Alespoň doufám :). A když ano, před Vánoci bude určitě výrazná sleva, tak si počkám. Kdo nakupuje pravidelně ve slevách, udělá to určitě.

Editor: Já mám jako aktivní autor pro MSTS a hlavně RW za sebou stovky vytvořených objektů, se kterými mimochodem stojí a padají všechny CS výtvory osazovačů objektů, jenž říkají si "stavitelé tratí" (vyjma Saši, KaMata, Hekla a Dominika, to jsou opravdu autoři). Jako autor či spoluautor jsem podepsán pod desítkami lokomotiv a vagónů. A i přesto prostě plnohodnotný editor v TSW nepotřebuji. Je to prostě složité a komplikované. Mám editor UE a ano, importoval jsem do něj několik svých objektů. No a čekalo mě nemilé zjištění. I pitomý domek bude třeba modelovat znovu. Nejde o vizuální vhled, ale o techniku modelování. Prostě nešla korektně vytvořit světelná mapa... To co stačilo na předpotopní RW je na UE málo. A když vidím, jak málo je aktivních modelářů v RW, pro UE by jich bylo ještě daleko méně. A tím, že by ani konverze modelů z RW nebyla možná, moc by se toho nevydalo. Každý modelář vám potvrdí, že je jednodušší začít od začátku, než upravovat stávající modely.

Ještě když pracoval pro DTG Dimitri, napsal jeden příspěvek, kde bylo zhruba toto: DTG bude podporovat oba své simulátory. TSW bude vyvíjen jako simulátor jízdy vlaku a RW jako simulátor s kompletními nástroji pro editaci a tvorbu obsahu.

Pro mně je TSW o relaxaci a vizuálu. Opravdu lépe vypadající simulátor vlaku není. A že není editor...
Samozřejmě respektuji ostatní názory, i když vím, že ten můj zde není moc vítán ;). Prý obhajuji DTG :). Vlastně jsem nekritická komunita :).

Highlander | 10. června 2020 | 12:18 |

To pampalini: Pokud by ani tu kompatibilitu nakonec nedodrželi, tak si tím vykopou hrob, stejně jako kdysi Auran s TRZ_20xx. To by nerozdýchali snad ani ti úplně nejskalnější a nikdo by jim už nevěřil snad ani pozdrav...
Jelikož sám jsem ve "skluzu" s pořizováním DLC pro TSW cca 3/4 roku od jejich vypuštění (čekám až jsou za cenu více odpovídající jejich hodnotě), klidně si tu dobu posečkám a budu sledovat. Buď to bude zase propadák (a pak ušetřím), nebo to bude krok kupředu a už to bude celé ve slevě - a tím ušetřím taktéž.
K tomu si stále ještě občas pořizuji nová DLC do starého RW/TS simulátoru, plus když mám náladu (a hlavně čas), tak si v editoru dotvářím svou rozpracovanou trasu FCCA. Takže bavit se mám rozhodně čím.
ad) Livery editor a QD "editor": - naprostý souhlas, pro nás nic extra přínosného.

pampaliny | 10. června 2020 | 11:43 |

to Highlander: to, že je zpětná kompatibilita není ještě 100% jisté :) Z toho faq je možné se dočíst, že na tom usilovně pracují (což mezi řádny znamená - nemáme hotovo, ale pojďme to napsat ať hned komunita nedržkuje) a chtějí to mít hotovo do data vydání. Ovšem z historie víme, že na multiplayeru taky usilovně pracovali ať je venku na podzim 2017 s prvním DLC a jak to dopadlo že :) Jako pro budoucnost do TSW 2 investuji, protože staré DLC a TSW 1 již neobdrží žádné další DLC a aktualizace.
Navíc 2 nové DLC v balení a aktualizovaná SPG (14 nových servisů) je zatím neoznámenou cenu celkem hezký bonus (+ nová verze UE4), když si vezmu kolik stojí běžně jedna trať.
Livery editor a jejich "editor scénářů" mě osobně moc nezajímá, raději bych kompletní nástroje na editaci a tvorbu.

Highlander | 10. června 2020 | 10:13 |

No, přečetl jsem si FAQ a zatím mě to příliš neoslovilo. Když i přehlédnu, že v DTG jsou přeborníci především na sliby, tak shrnuto:
Editor scénářů pouze QD, multiplayer zatím ne, plný editor samozřejmě ne, parní trakce bůhví kdy jestli... Že inovovaná hra poběží na novější verzi engine UE je snad samozřejmostí, stejně jakože nějaké ty funkce navíc plus drobná vylepšení prostě mít musí, aby zákazník mohl být znovu podojen.
Alespoň, že zachovali tu zpětnou kompatibilitu na již zakoupená DLC, jinak by TSW definitivně zařízli. Zatím je ovšem otázkou, kolik si za tu překopávku řeknou. (I když nekritická komunita jim vezme vždycky vše a za jakoukoli cenu.)
Rozhodně se vyplatí zůstat v klidu. Jak říká klasik: "zahulíme a uvidíme". Krásných řečí od DTG bylo vždy dost. Já raději počkám až co se stane opravdu realitou a budu dobře sledovat recenze od těch, kteří to risknou a peníz obětují.

smash | 9. června 2020 | 18:45 |

Byl jsem hodně zvědavý, s čím dnes přijdou. Trochu jsem předpokládal, že asi oznámí TSW 2021 a oni rovnou "zcela" nový simulátor...
Nejprve jsem z toho měl poněkud smíšené pocity - to jako budu mít zaplněný disk třemi simulacemi od jednoho studia?
Na druhou stranu tento krok asi dává smysl. TSW 2020 se v mnoha ohledech moc nepovedlo a zřejmě díky nevhodně navrženému systému bylo rozšiřování hry obtížné stejně jako oprava bugů atd. Ale kdo ví, jak to vlastně je.. Každopádně slibují zajímavé věci. Ikdyž tohlro DTG umí skvěle....
Takže doufám, že TSW 2 bude stát za to a jen to nebude další hra, plná bugů a nesplněných slibů. A doufám, že budu moct TSW 2020 v klidu odinstalovat a hrát jen nové TSW 2.