Rail Simulator

TSW - spojování tratí

Již delší dobu si hraji se soubory TSW, bez problémů modifikuji různé skiny na soupravách, ale opravdová výzva byla spojit NEC a LIRR, protože jsou v podstatě z části na stejném místě. Díky tomu vznikla krásně velká mapa, která jen čeká na editor scénářů, abych pro danou mapu vytvořil Service Mode s kompletní dopravou. Nebudu Vám teď popisovat úplně přesný postup spojení LIRR a NEC, protože to by vydalo na delší článek. Popíšeme si spojení tratí jen tak obecně - můžeme se podívat jak dostat všechny tratě do jedné...

V první řadě, když jsem se o spojení začal zajímat, tak jsem očekával, že každá trať bude mít jiné souřadnice a bude skutečně ležet na svém reálném místě. Díky tomu by při spojení vznikl jeden velký svět. Bohužel tomu tak není a hra nevyužívá přesných souřadnic. V podstatě se vygenerují dlaždice, které mají většinou stejné souřadnice. Ve finále to znamená, že nevznikne jeden veliký svět (World), ale jedna velká slátanina. Jen podotknu, že při sjednocení všech současných tratí pro TSW vznikl .pak o velikosti 35GB, který se taktéž déle do hry načítal. Pojďme tedy začít...

Co budeme potřebovat ?
- UnrealPAK (součástí unreal engine 4)
- nějaké tratě v TSW
- trochu trpělivosti

Než začneme tak je potřeba pomocí UnrealPak extrahovat soubory z nějakého DLC s tratí. Teď záleží na Vás kolik tratí budete chtít dostat do jedné mapy. Minimálně extrahujte ještě jednu trať ať tam můžete mít dvě. Po extrahování běžte do jednoho z adresářů s tratí a najděte adresář map. Při otevření v něm najdete adresář Tiles. No a zde je to hlavní kouzlo (hra sice obsahuje seznam dlaždic pro danou trať, ale obecně načte všechny dlaždice z daného adresáře. Vezměte tedy obsah adresáře Tiles z jiné tratě a nakopírujte jej do Vámi zvolené tratě. Důležité je nic nepřepisovat, všechny stejné soubory jen přeskočit.
Po nakopírování Vás čeká jedna z možností
- vytvoříte .pak soubor se jménem tratě, který nakopírujete do adresáře DLC a nahradíte tím již existující trať. Zde je potřeba nahradit trať, která sloužila jako základ, a do které jste kopírovali ostatní tratě.
- nemusíte vytvářet .pak soubor, pokud extrahujete ostatní .pak soubory. Tahle verze je snadnější, protože se modifikace projeví okamžitě a nemusíte se soubory různě manipulovat a pořád něco pakovat a extrahovat. Zde doporučím všechny existující .pak soubory, které máte extrahované, přejmenovat třeba na .bak.

Po spuštění hry ještě žádný rozdíl neuvidíte. Dokonce ani když si zvolíte danou mapu tak žádný rozdíl neuvídíte. Ten se projeví až po samotném načtení dané tratě, když stisknete klávesu 9. Tím se Vám zobrazí kompletní mapa ve hře. Při překopírování všech tratí do jedné jsem tak zjistil, že všechny tratě jsou celkem blízko u sebe a dá se tedy při menší procházce všechny v klidu navštívit. Jediným problémem jsou samozřejmě neviditelné bariéry, které Vám nedovolují vyskočit z koridoru tratě. Ovšem každá z tratí obsahuje místa, kde se dá najít nějaká malá skulinka, kterou se dá z koridoru utéct. Chce to jen trochu trpělivosti při hledání.

Co je potřeba ještě vědět ?
V současné době bude doprava fungovat pouze na jedné trati (pořád se mi nepodařilo zprovoznit dva jízdní řády). Při vydání nástrojů si samozřejmě budete moci vytvořit svůj mega jízdní řád a tím přidat dopravu na všechny tratě v jedné mapě.
Tenhle návod berte jako obecný. V návodu nespojíte několik tratí do jedné jediné plně funkční, ale pouze mapy tratí dáte do jedné mapy. Pro spojení dvou či více tratí do jedné větší kompletní tratě se musí udělat ještě dalších spousta kroků... k tomu se dostaneme třeba příště...

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [0]

Diskuse k tomuto článku nebyla započata.