TSW - První dojmy

TSW je konečně venku a je na čase se podělit o první dojmy. Download hry zabral 3 GB, po celkové instalaci hra zabere 8 GB - tedy ještě o pár desítek či stovek MB méně než BETA. Jde vidět, že toho bylo dost optimalizováno.
Při prvním spuštění se ocitnete hned u tratě a čeká Vás tutoriál, který nejde přeskočit. Doporučuji Vám před spuštěním hry nastavit klávesnici na anglickou, protože součástí tutoriálu jsou i kamery na klávesách +ěš (123) a ty samozřejmě při české klávesnici nefungují. Ve výsledku budete muset tutorial opakovat, pokud si tu klávesnici nenastavíte hned (klávesy nejdou ve hře nastavit!)
Další věc, která zamrzí ze startu je nastavení hry. Rozlišení je nastaveno na 640x480 ? a celkově je hra prezentována v režimu okno + celá obrazovka - stejné to bylo opět i v beta verzi.
Ale pojďme k věci, protože při nastavení všeho na Ultra včetne FHD rozlišení jede hra nádherně (moje konfigurace i7 4Ghz, 16GB RAM, 6GB GTX 1070). Je tam rozdíl minimálně o 20 FPS než v betě.
A teď už k samotné akci ve hře. Nechtěl jsem ztrácet čas nad tutoriály a vrhl jsem se rovnou na první scénáře. První scénář Vám zabere takových 40 minut, se soupravou se musíte dostat k odstaveným připraveným vagónům někde na trati. Druhý scénář je podobný tomu v betě, kdy na yardu máte 3 lokomotivy, které musíte někam dopravit (připojit k soupravě, odpojit a natankovat či nastartovat kompletně loko, odbrzdit a přes točnu ji připojit k další soupravě. Mise velice zajímavá a časově zabere také tak 45 minut. Z časové tísně jsem měl možnost zahrát první tři mise s tím, že třetí je zajímava a opravdu se v ní hodně naběháte :) Ono oběhnout celou soupravu od zadní loko po přední zabere nějakou tu minutu a přidává to přeci jen na realističnosti strojvedoucích než jen kliknout klávesou a ocitnout se hned v opačné kabině.
Hra má ještě nějaké nedostatky, ale vypadá to, že nový build je snad venku skoro každý den, protože při prezentaci den před vydáním ukazovali build 42 a k downloadu už byl build 43. Co autoři nestihli přidat je pohupování kabiny i když to slibovali, protože na to naráželo dost hráčů při testování bety. Finančního podpoření rozhodně nelituju, protože si hru zatím náramně užívám jo a textu na překlad je poměrně hodně :)

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [13]

Míra | | 8. ledna 2018 | 18:02 |

Potřeboval bych poradit jak natankovat lokomotivu ve hře trainz simulátor2009

Vince Black | 21. března 2017 | 09:43 |

Tak podle zdejších zkušeností by mi to mohlo fungovat lépe než Beta, kde bylo FPS katastrofální (kolem 1-5 %), ale zase to má ještě dost much. Asi bude asi lepší počkat :-).

Jinak co se týče stromů, tak s tím má problém snad každý železniční simulátor, který jsem zkusil (BVE, MSTS, Trainz). Větve prolétnou kabinou, viděl jsem už dokonce stromy těsně vedle kolejí, což je ale zase problém tvůrců.

Stejně tak málokterý stavitel tratí v Trainzu umí správně nastavit železniční přejezd, takže je zcela běžné, že pohybující auta ignorují výstražná světla nebo dokonce spuštěné závory a vjedou na přejezd těsně před vlakem. Samozřejmě se nic nestane, žádné kroutící se plechy, ani masakr posádky vozu :-). Vlak projede autem jakoby nic.

Běžně se stává, že dokonce auta projíždějí i skrz jedoucí vlak. Takže než tohle, tak snad raději auta jen jako statické objekty čekající u přejezdu nebo alespoň parkující opodál :-). I když v Train Simulatoru 2017 se mi to snad nikdy nestalo a je to tam asi lépe ošetřené.

Josef72 | 20. března 2017 | 21:11 |

Podle jednoho jejich vysoce postaveného zaměstnance ( Dereck Sidle ) Speedtree problém nepředstavují, vyjádřil se tak na americkém foru během spuštěné beta-verze. Osobně to nemohu posoudit.

pampaliny | 20. března 2017 | 20:15 |

Co hru markantně zatěžuje je SpeedTree. Každopádně za mě zatím dobré i když je fakt že by to chtělo kolem tratě nějaký život. Nějaké to zvířátko na kolejích, auta na přejezdech, lidé kolem tratě co pracují, apod... Já si myslím, že hlavním problémem je celý koridor tratě. V Train Simulatoru 2017 se můžete od tratě vzdálit poměrně daleko a tak se tam dá naprogramovat doprava. Zde by auto neustále stálo na přejezdu, protože je to řešené jako koridor a od tratě se dál nevzdálíte a tak ani auto nezajede za okraj kam kamera nemůže. Další věc co zamrzí když už to má speedtree, čekal jsem, že model vlaku je pevný a odolný vůči listům stromů. Jaké překvapení když sedíte v kabině a před očima Vám proletí kus větve skrz celou kabinu místo aby se ohla jako v reálu.Jinak kabina se trošku pohupuje, není to nic výrazného, ale dá se to pozorovat. Jinak je fakt, že hra nevyužívá HW naplno.

Josef72 | 20. března 2017 | 16:48 |

Sice to vypadá hezky, ale kdyby to bylo realizovatelné, tak se o to někdo už dávno pokusil. Není náhoda, že na tom jsou železniční simulátory tak jak jsou.

Venca | 20. března 2017 | 16:18 |

kdyby to vypadalo takhle tak bych asi zešílel (pozitivně) https://synaesthesia.artstation.com/projects/DoLE9

Silk | 20. března 2017 | 15:10 |

Suhlasim s Marianom. A to nielen v tom co tomuto "simulatoru" chyba (zatial). Dodal by som ze mam z DTG cim dalej tym horsi pocit. Rovnake hype fičury videa mali aj Auran s ich Trainz New Era... Niekedy mam pocit ze im ide len o tie prachy...Co sa tyka optimalizacie bol som milo prekvapeny ze vsetkych 8 threads na mojej 7700k makali avsak GPU si to chrupkalo na max 30 percent a FPS kolisalo od 25-45 na ultra...Nuz tych 25 je fakt minimum co som ochotny akceptovat takze som si dal lock na 25 cez MSI afterburner a bolo to pomerne konzsistetne jazdenie i ked to obcas zatrha ked pravdepodobne natahuje nove data... O microstutteringu asi nema zmysel hovorit, vidiet ho hlavne v okrajovych castiach obrazu ale to robia snad vsetky vlacikove simy, dufal som ze U4 engine bola dobra volba no to ukaze cas. A nejake to pozitivum? Krasna grafika sice potesi no akonahle som vyrazil na trat dostavila sa neuveritalna nuda a immersion level pod bodom mrazu. Trat a jej okolie je totalne genericka postradajuc detaily, o zivote ani nehovorim. Svet Patch Grade vyzera ako po Zombie apokalypse, az na par aut je to totalne mrtve. Ked si spomeniem na tie oslavne developers videa, chyta ma amok. Da sa povedat ze v istych ohladoch to je next gen ale simulator nie. kto aspon raz okusil jazdu na masine vie o com hovorim. Takze som poziadal o refund a dam TSW este sancu v buducnosti, kedze na vyber bohuzial velmi nemam. Medzitym asi skusim Run8...

Marian | | 19. března 2017 | 13:24 |

ahoj, asi to bylo dočasné. Když jsem si rozjel znova to prvni scenario, už to šlo uložit/načíst tak snad to bude v poho i v budoucnu. Hra má počáteční mouchy snad je do par měsíců vyřeší. Ty klávesové příkazy které nejdou změnit, nejde loko i vlako brzdy release pomocí ; / [ - tedy jen myší (toto je celkem průser u nové hry). Chybí fyzikální pohyb loko ve hře (vůbec se "netřese" při pohybu a chybí dynamika), po každém startu hry to chce znova zadat email a heslo (nepamatuje si to). Optimalizace grafického výkonu je bídná. Chybí zvuky prostředí - když vystrčím hlavu z okna ven očekávám zvuky jako tření kol o koleje, tření vagónů o sebe, vítr, zvuky přírody atd.

Tak mají dost času na opravy a dodělávky. Také se těším na osobní vlaky a hlavně parní loko. Snad je udělájí dokonalé :-)

pampaliny | 19. března 2017 | 08:13 |

to Marian: zadny takovy problem nepozoruju. Ulozim hru, ukoncim, priste spustim a hraju normalne dal. Kazdopadne musim rict ze ty vzdalenosti co to vypisuje jako konecny bod jsou zavadejici. On to bere vzdusnou carou, sem si rikal 20km tak to dam a pak to ukoncim a zabralo to pres hodinu :)

Marian | | 18. března 2017 | 22:45 |

hm mate taky tu zkusenost? pri hrani scenario ulozim hru. Hri vypnu a jiz nikdy nekde tato ulozena hra nacist. Nasleduje pád celé hry. Proc? nechapu

vlastik | | 18. března 2017 | 16:25 |

kdybych se ridil podle komentu na forum od lidi co hru resi jen pomoci kdyz zhlednou video tak bych nic nikdy nekoupil,hodnotit hru i hry muze jen ten kdo tu hru vlastni,to zadny z tech co to komentovaly na forum neni,takze pro me irelevantni a bezpredmetne. Ano,pokud budou pokracovat tim tempem a stale neco upravovat tak ve finale to muze byt dobry produkt.

YellowApple | 17. března 2017 | 19:53 |

Jak je vůbec řešený pohyb vlaku po kolejích? je čistě fyzikální nebo pomocí follow spline?

Highlander Cassius | | 17. března 2017 | 19:51 |

Jelikož ani 24 hodin po zaplacení jsem ještě neobdržel aktivační kód - díky prodejci GAMERSGATE - nemohu popsat vlastní dojmy. Ale pokud vidím komenty zde: http://www.railsimulator.simtrains.eu/viewtopic.php?f=4&t=1594&start=80 , tak to není příliš povzbudivé čtení.