ZD Simulátor 5.0.0 - novinky poslední verze

Koukám, že jsme si nepověděli nic o novinkách verze 5.0.0, vydané na jaře, tak to dneska napravíme. Připomínám, že ZD Simulátor je velmi reálný ukrajinský železniční simulátor, zaměřený primárně na ukrajinské a ruské železnice. Ovšem setkáme se v něm i s lokomotivami vyrobenými v Československu.

Úvodem musím říci, že od událostí na Ukrajině se na webu autora nic nemění. Není se asi co divit, má nejspíš jiné starosti. Doufejme, že je v pořádku a až se situace zklidní, tak bude ve vývoji pokračovat.

A nyní už pojďme na novinky.

Přidán vizuální efekt kouře z výfuku u všech dieselových lokomotiv.


M62 na rozjezdu.

U 2ES5K přidán zoom monitoru v kabině.


Kabina 2ES5K.

Odlišena píšťala SPC a houkačka B.

Vylepšeny nápovědy v začátečnickém módu. Nápovědy jsou vidět na obrázcích v pravém dolním rohu.

U 2TE10U vylepšena simulace trakce, proudu, přidán kompresor, funkční senzory teploty a tlaku, spotřeba paliva, vylepšen zvuk.


Kabina 2TE10U.

Do TEP70 doplněn zvuk oběhu oleje.


Kabina TEP70.

U dieselových lokomotiv 2TE10U, M62 a TEP70 přidáno ovládání lokomotivy (zřejmě zapnutí ovládání) SHIFT+U


Dvojče 2TE10U.

Grafika nyní pracuje s LOD objekty, vzdálenost 300m.

Automobily nyní umí měnit směr.

Parametr TEXTURE COMPRESSION v hlavním menu umožňuje využití i na starších počítačích s malým množstvím grafické paměti.

Konfiguraci lze nově měnit i během vlastní hry.

Do mapy je možné nyní vložit například na nádraží i fungující digitální hodiny, ukazující čas ve hře.

Lokomotiva ČS2K má vylepšené textury.

Ve scénáři je nyní možné vložit posun ve stejné logice, jako je tomu v menu (shunting). Do toho políčka se dává pozice před pozicí startu (Ordinate). Například, pokud začínáte na Kyjev Passažirskij, což je pozice 11, tak do Shunting můžete dát třeba 18. Význam je ten, že pak se vám lokomotiva objeví na té pozici 18 a vy musíte na vlak nejprve najet.

Když už jsme u toho posunu, kdo si chce zkusit odpojit a připojit soupravu tak může. Nejprve pravé tlačítko pro strojovnu, tam kliknout na kruh s šipkami pro změnu kabiny, kliknutím zavřít kohouty pro výstup vzduchu do vlaku, kliknutím rozpojit.

Kabina jednotky ED4M doplněna o klasické konzole ze starých řad ED4M.


S hláškou vpravo dole vám bude jasné, že ZDSIM není žádné béčko.

Do ČS4, ČS4 KVR, ČS4T a ČS8 doplněn panel dostupný po najetí myší doleva dolů.


ČS4 KVR v externím pohledu s klikatelným otevřeným panelem.

Vylepšen zvuk u ČS8.


Dvojče ČS8.

Nová trať Kovel-Sivertsy přidána do free verze a nemá žádná omezení. Tady tedy musím přiznat, že já ji tam, nevím proč, nemám. Leda snad že by ta volba Free obsahovala něco jiného než je v Download.

Mám dostupné tratě:
- Kiev-Shevcenko 7.02 (střídavá 25kV)
- Moskov-Vjazma 7 (stejnosměrná 3kV)

Zoomování je nyní možné i stiskem CTRL a točením kolečka myši. Mně to teda zoomuje i bez CTRL.

Profil trati v horní části obrazovky nyní ukazuje:
- výškový profil
- izolované úseky (stahovačky)
- pozice návěstidel
- nástupiště
- přejezdy
- rychlostníky (ty jsou v začátečnickém módu více zvýrazněné)


Lokomotiva TEP70 (pro osobní provoz) v čele nákladního vlaku.

S novými objekty se zobrazují i stíny.

A to je pro teď vše.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [3]

Roller | 27. prosince 2014 | 01:13 |

Ahoj, stáhl jsem si tuti demo ZD Simulatoru a po chvilce jízdy mi to napíše hlášku, že jestli chci pokračovat v jízdě, ať si to koupím. Přitom se hra tváří, že ty dvě dostupné mapy by měly být celé zdarma. Tak jak to tedy je?

Leonell | 18. července 2014 | 17:49 |

Díky, máš samozřejmě pravdu, opraveno. Ještě jsem tam upravil část o "Shunting", kde jsem získal nějaké nové poznatky.
Jinak autor pracuje, zdá se že události na Ukrajině se na vývoji nepodepsaly, už je beta 5.0.1, přinese další elektrickou lokomotivu, zatím jenom zjednodušenou. Ale o tom až to vyjde oficiálně.

Sponka | 18. července 2014 | 14:45 |

Jen drobnost, s tratěmi by to mělo být tuším přesně naopak: Kyjev-Ševčenko 25 kV, Moskva-Vjazma 3 kV.