Dosud jsme si stavěli "obyčejnou" trať, pro ICE-T ji musíme postavit trochu bytelnější.
Především, místo dřevěných pražců použijeme betonové, budeme tedy pracovat s kolejivem "UIC60 1435mm Betonshwelle ABS LZB 3D", z uvedeného popisu navíc vyplývá, že trať je vybavena LZB, což vizuálně znamená, že mezi kolejemi je veden kabel zabezpečovacího systému LZB. Kdo by nevěděl, co je LZB, tak je to jeden z německých zabezpečovacích systémů.
Druhou změnou, kterou uděláme, je protažení našeho oválu. Přeci jenom, pro vysoké rychlosti je třeba více prostoru (ono to ale ani pak neodpovídá reálným poměrům).
Třetí věcí je elektrifikace. Trolej nad kolejemi se zajistí jednoduše zašrtnutím "Elektrisch" a ještě si doplníme sloupy.
A poslední změnou je převýšení kolejí v oblouku. Převýšení se nastavuje u koleje to zvlášť pro začátek a pro konec koleje. Pokud je například 0 a -8, tak na začátku jsou koleje v rovině, na konci je pravá kolej výše než levá. Pokud v celém úseku mají být koleje převýšené (uprostřed oblouku) tak se zadávají obě hodnoty stejné, například -8 a -8.
Je třeba začít zhruba ve čtvrtině a dole, aby se tam ten větší oblouk pak vešel.
A připomínám zaškrtnutí Elektrisch.
Shrnu-li předchozí věci, tak uděláme toto:
9 x rovná, 60m, bez převýšení
Úhel (Winkel) 30, Poloměr (Radius) 150, Převýšení koleje (Gleisueberhoehung) 0 a -8
Úhel (Winkel) 30, Poloměr (Radius) 150, Převýšení koleje (Gleisueberhoehung) -8 a -8
Úhel (Winkel) 30, Poloměr (Radius) 150, Převýšení koleje (Gleisueberhoehung) -8 a 0
9 x rovná, 60m, bez převýšení
Úhel (Winkel) 30, Poloměr (Radius) 150, Převýšení koleje (Gleisueberhoehung) 0 a -8
Úhel (Winkel) 30, Poloměr (Radius) 150, Převýšení koleje (Gleisueberhoehung) -8 a -8
Úhel (Winkel) 30, Poloměr (Radius) 150, Převýšení koleje (Gleisueberhoehung) -8 a 0
Poznámka: komu by se těch -8 zdálo moc (kolej se na jedné straně až utápí v terénu), může zkusit menší hodnotu.
Teď bychom tedy měli mít ovál velký skoro jako celá mapa, nad kolejemi je natažený drát trolejového vedení.
Aby nám drát nevisel jen tak ve vzduchu, umístíme trolejové sloupy, které vybereme ze sekce objektů Immobilien, sekce Verkehr, podsekce Oberleitungsmaste, objekt "DB 2m5".
Sloupy umísťujeme vždy na místa označená na kolejích kruhem, tam jsou přechodová místa troleje. Natáčíme je kolmo ke kolejím.
Ve 3D okně nasadíme ICE vlak, konkrétně vlak ICE-T, řada BR 411, sedmivozová varianta, výkon 4000 kW, maximální rychlost 230 kmh, napájení 15kV AC. Tyto soupravy, díky naklápěcí skříni, mohou jezdit i na běžných (nejen vysokorychlostních) tratích.
Vše budeme vybírat ze sekce Rollmaterial, Bahn, Normalspur 1435mm, Triebwagen.
Vkládáme zleva doprava takto:
411.5 /DBAG ICE 411-559/ řídící/koncový + trafo ( po vložení otočit aby kabina byla vlevo)
411.6 /DBAG ICE 411-659/ motor
411.7 /DBAG ICE 411-759/ motor
411.8 /DBAG ICE 411-859/ vložený
411.2 /DBAG ICE 411-259/ motor
411.1 /DBAG ICE 411-159/ motor
411.0 /DBAG ICE 411-059/ řídící/koncový + trafo
Standardně má vlak stažené sběrače. Aby je zvednul, tak umístíme na kolej kontakt typu "Fahrzeug", vybereme v sekci "Steurung von Achsen" objekt "Stromabnehmer" (proudový sběrač) a posuvník "Position" přehodíme zcela doprava. Jak vlak najede na daný kontakt, zvedne sběrač. Tímto jde docela dobře udělat i přejíždění izolovaných úseků se stažením (pozice doleva) a zvednutím (pozice doprava) sběrače.
Pokud chcete sběrače zvednout ručně a hned (bez přejetí kontaktu), uděláte to výběrem dole v menuálním režimu řízení, s vybraným konkrétním vozem a zvoleným prvkem "Stromabnehmer". Druhé, co můžete změnit, je odstranění čelní masky "Bugklappe". Všimněte si, že takto lze zvedat třeba sběrač jen na některých vozidlech. Naopak lokomotivy se dvěma sběrači mají ty prvky dva, "Stromabnehmer1" a "Stromabnehmer2".
A finále necháme vlak svištět 200 kmh rychlostí:
Pro dnešek všechno.