Testovací verze

Autoři OpenRails se rozhodli, že už Vás nebudou nechávat tolik čekat na další finální verze a raději budou zveřejňovat postupně pracovní verze. Díky těmto verzím budete mít možnost sledovat vše co se se hrou děje. Autoři upozorňují, že takové verze můžou být zabugované a klidně kompletně nefunkční. Dále upozorňují, že se na tyto verze nebude vztahovat žádná technická podpora a nebudou přijímat ani žádný bug list. Dále upozorňují, že né vše co najdete v těchto verzích se dostane i do finální verze. Jako krok je to dobrý, protože přeci jen jsme čekali skoro rok na novou verzi. Pracovní verze si můžete stáhnout přímo z homepage projektu. Je lepší si tuto pracovní verzi nainstalovat úplně zvlášť do nového adresáře.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [2]

Vidlák | | 22. ledna 2013 | 14:30 |

Zkoušel rozchodit OpenRails bez naistalovaného MSTS a povedlo se. Je k tomu potřeba tohle:

1) Stáhnout a naistalovat OpenRails, plus XNA Framework 3.1, který je také ke stažení na stránkách OpenRails. Je tam i podrobný návod k instalaci.

2) Dále je třeba vytvořit adresářovou strukturu podobnou MSTS, například:
na disku C vytvořte složku MSTS.
ve složce MSTS vytvořte podsložku ROUTES
ve složce MSTS vytvořte podsložku TRAINS
v podsložce TRAINS vytvořte další dvě podsložky: CONSISTS a TRAINSET

MSTS
--ROUTES
--TRAINS
----CONSISTS
----TRAINSET

Do ROUTES si nahrajte stažené tratě, postupujte podle návodu autorů.

Do TRAINS\TRAINSET uložte stažená vozidla, postupujte podle návodu a podmínek jejich autorů.
Složka TRAINS\CONSISTS obsahuje definice vlakových souprav. Zde by mohla pomoci některá z volně šířených utilit, jako RouteRiter, Conbuilder a možná nějaké další. Já nemám zkušenosti s žádnou.

3) Poslední věc kterou potřebujete, je složka GLOBAL z MSTS, kterou musíte nahrát do vámi vytvořené složky MSTS. Přiznám se, že nevím do jaké míry je autorsky čisté získání GLOBALu, ale vzhledem k tomu, že některě tratě obsahují i vlastní GLOBAL a navíc se volně šíří rozšíření XTracks a BP, neviděl bych to tak černě.

Konečná podoba adresářové struktury je tato:

MSTS
--GLOBAL
--ROUTES
--TRAINS
----CONSISTS
----TRAINSET
_____________________________
Tímto způsobem lze jezdit mé tratě i tratě Jiříka TK, spustil jsem jeho Fiktivní dvoukolejku. Ostatní jsem nezkoušel, nevím jak by fungovaly obří tratě "Bratislava-Praha", "Praha-Košice" atd.
OpenRails bez společné složky SOUND funguje, ale některé zvuky možná nepůjdou.

Kdesi padaly dotazy, kde se dá sehnat MSTS a podobně. Takže pro ty, kteří MSTS nemají, je tohle možné řešení. Sice nelze vytvářet aktivity, na to je potřeba plný MSTS, ale jezdit se dá.

Vidlák | | 7. ledna 2013 | 08:13 |

Trať pro MSTS s optimalizaci pro OpenRails verze 0.8

Upravil jsem svou původní trať "Ztracená" pro provoz ve freewarovem simulatoru OpenRails ve verzi 0.8.0.1251. Jednalo se hlavně o úpravu návěstních skriptů. Trať je situována do období 1954 - 1962 pro tehdy platné návěstní předpisy. Jsou podobné současným, pouze předvěst má místo blikající žluté (návěst "pomalu"), žluté a zelené světla pod sebou. Kolejivo je základní, XTracks, ani jiné rozšíření není nutné.

Nejpve pár mých postřehů k chování OpenRails:
OpenRails je velmi pěkný a verze 0.8 již umožňuje tvorbu plnohodnotných aktivit a to snáze, než v původním MSTS. Hlavně pokud jde o křižování a předjíždění vlaků.
Velmi dobrá vlastnost v OpenRails je ta, že pokud v lokomotivě zařadíte neutrál, uvolňujete tím trasu před sebou a přenecháte ji případnému počítačovému trafficu. Návěst před vámi se postaví na "stůj" a na "volno" přejde zase po zařazení směru (vpřed/zpět). Abyste dosáhli podobného efektu v MSTS, museli jste cuknout s vlakem zpět. Díky tomu si můžete například simulovat zastavení před vjezdem do stanice, aníž byste museli složitě vkládat nějaký "blokovací traffic".
Zařazovámím směru vlastně nepřímo ovládáte návěsti před sebou a s nimi i počítačový traffic. Některým fajnšmekrům se tato vlasnost možná líbit nebude, nicméně já ji považuji za perfektní.
Počítačnový traffic (křižující, nebo předjíždějící vlak) stačí definovat s velmi krátkou cestou (path), pouze podle rozhledu z lokomotivy. Tak, aby nebylo vidět jeho vynoření na začátku trasy a rozplynutí se na jejím konci.
Hráč nesmí zapomenout zařadit neutrál, jinak se aktuální počítačem řízený vlak nerozjede.

Zpracování návěstních skriptů je v této verzi dobré, světla i ramena návěstidel fungují jak mají. Narazil jsem pouze na dvě možné nesrovnalosti:

1) Funkce "enabled" v návěstním skriptu někdy pustí pouze první vlak a případný další ma pořád červenou. Vyřešil jsem to tím, v návěstním skriptu místo SIGASP_STOP, používám konstantu SIGASP_RESTRICTING. Počítačem řízený vlak před návěstidlem sice nikdy nezastaví, ale s tím se dá žít. Prostě se vypustí na trať ve vhodný čas.

2) Funkce "block_state()" někdy vrací volno, i když je úsek obsazen. Do úseku mi vjel vlak z protisměru a návěst ukazovala pořád volno. Návratová hodnota "block_jn_obstructed" je v pořádku, na říznutí výhybky reaguje správně, problém vypadá na "block_ocuppied". Tato okolnost však tvorbě aktivit nebrání. Návěst před vámi se dá tak, či tak, ovládat pomocí zařazování směru, viz výše.

Jinak OpenRails má spustu funkčních kláves (hot keys), je možné, že mi něco uniklo. Multiplayer jsem nezkoušel.

stahujte zde: http://www.volny.cz/iisivak/