Railsimulator.com téměř každý rok vydávají jeden veliký update, který posune hru zase nějakým směrem dále. Začalo to vlastně jejich prvním Rail Simulatorem, kde navázali na Railworks, další rok potom Railworks 2 a loni jsme se dočkali dokonce Railworks 3: Train Simulator 2012. Letos tomu nebude jinak a dočkáme se Railworks 4: Train Simulator Online. Jak už je z názvu jasné, dočkáme se téměř 2 roky slibovaného multiplayeru. V současné době je v plném provozu beta test právě multiplayer části. Pojďme si tedy představit jaká vylepšení nás v tomto roce čekají:
Kromě klasického režimu hraní simulátoru podle loco a hraní simulátoru podle tratě, popřípadě tutoriálu, si zde můžete zvolit i režim Online. Ten nabízí ovšem nespočet možností hraní. Není tedy omezen pouze na řízení vlaků. Na začátku hry po připojení k hlavnímu serveru si vyberete, v čem si budete budovat kariéru. A jaké že to jsou ty režimy ?
pasažér - režim na který jsem osobně hodně zvědav. NA výběr máte několik druhů pasažérů, popřípadě si zde budete moci vytvořit skoro sama sebe. Bude možnost importovat fotku na tvář a nastavit různé parametry postavy. Úkolem cestujícího je ježdění vlakem (kdo by to čekal). Jenže zde je důležité držet se pravidel... Na počáteční stanici, kterou si vyberete sami, je nutné zakoupit lístek do nějaké jiné stanice. Samozřejmě je možné cestovat některým vlakem i na černo (do některých Vás nepustí posádka před soupravou), ale pokud Vás chytí tak Vám automaticky klesá bodové ohodnocení a Váš třeba tězce získaný level.
Strojvedoucí - tento režim znáte již z klasického Train Simulatoru 2012 s tím rozdílem, že zde si budete opět budovat svou kariéru. Začnete jako bažant posunovač a později se vyšplháte i na řidiče osobního vlaku. Při větší úspěšnosti to dopracujete i k rychlo vlakům. Čím více zkušeností budete mít, tím více se vše bude blížit k realitě a tak po určitém získaném levelu se můžete rozloučit například s monitorem tratě (ten si v klasickém Train Simulatoru 2012 můžete vypnout klávesou F4). V roli strojvedoucího je důležité dopravit bezpečně pasažéry z místa A do místa B a pokračovat zase dále. Pro tento režim hraní bude vyžadován i mikrofón pro komunikaci s dispečerem či jinou vlakovou jednotkou.
Dispečer - v tomto režimu budete posazeni do kukaně, kde budete monitorovat určitý úsek tratě včetně nádraží. Zde bude Vaším úkolem zajistit plynulost dopravy a zamezit tak srážce vlaků. V roli dispečera se tak budete starat o signalizaci a výhybky. Zde bude potřeba mikrofon pro komunikaci s vlaky. U tohoto režimu si opět budete moci zvolit nádraží, kde se usadíte.
Bohužel hra Vás nepustí hned na veliké nádraží, ale začnete něčím menším a s postupem času to dopracujete na větší a větší nádraží a vlakové úseky.
Režim online bude vyžadovat stálé připojení k internetu. Samotná hra bude obsahovat veškeré modely použitelné v online světě a z tohoto světa se budou načítat pouze data, ke kterým se přiřadí nějaký model. Do spuštění celé hry by měl být online svět dost velíký na to, aby si zvládlo pár stovek uživatelů ihned zahrát. V každém režimu bude volných několik slotů (dispečer podle počtů nádraží, strojvedoucí podle počtů souprav, pasažéři - téměř neomezeně).
Nutno podotknout, že online režim bude mít
24h jízdní řád podle skutečnosti na dané trati. Tratě budou moci dodávat i uživatelé. Po verifikaci týmem Railsimulator.com bude trať umístěna do onoho světa.
V pozdější verzi by měl do hry naskočit i režim průvodčího (kontrolora lístků) a prodavače lístků včetně pracovníka co má na starosti různé tabule na nádražích včetně rozhlasu o příjezdu a odjezdu vlaku.
Vzhledem k tomu, že na betu je napsáno zatím informační embargo co se obrázků týče tak musíte vzít za vděk alespoň textem. První videa a screeny bude možné spatřit už koncem května.
Já jen dodám, že tento update už nebude zdarma jako předchozí verze (samozřejmě si můžete pořídit i Railworks 4 bez online režimu - ten bude zdarma), ale bude stát kolem 20 euro. Měsíčně se ovšem nebude platit vůbec nic. Datum finálního vypuštění je opět stanoven na konec října až začátek listopadu tohoto roku.