Trainz Simulator 2010 - multiplayer část 2.

Po počátečních potížích a těžkostech hru vůbec dostat na poslední multiplayer build a stáhnout veškeré updatované addony, které jsou potřeba, jsem se konečně dostal k samotnému multiplayeru. Takže jaký vlastně multiplayer je ? Je to zábavnější než plnit mise v singl ? Na tyto a samozřejmě i na spoustu dalších otázek najdete odpovědi v tomto druhém pokračování.

Wohooo, konečně ve hře. Všechno plně staženo a připojuji se k prvnímu multiplayer serveru který nacházím. Hraje na něm v současné době (v době kdy jsem to testoval :) 20 hráčů a kapacita je 24 což slibuje nějakou zábavu. Připojení už nehází žádnou hlášku a rovnou se to připojuje ke hře. Načítá mapa, objevuje se okno pro komunikaci s dispečerem, ale i pro komunikaci s ostatními hráči. Loading multiplayeru je ale dlouhý... mapu už vidíte, ale určitá data se ještě pořád stahují. Je to tak čekání na minutu až dvě a to se píše, že to záleží na rychlosti připojení (30Mbit linka se mi flákala a stejně to trvalo dlouho).

Nakonec se zadařilo a můžu si vybrat zda chci ovládat pomocí DCC nebo klasicky cabview. V prvopočátcích volím jednodužší variantu DCC a vrhám se do suopravy. Hra Vám přidělí (respektive admin serveru) nějakou loco. Pokud není admin k dispozici (třeba si odskočil, spi, nakupuje, apod...) tak si můžete vybrat loco sami ze seznamu řidičů. K dispozici jich je spousta (dokud teda někteří nevykolejí). Po výběru řidiče se můžete pustit do hraní. Máte 2 možnosti... jezdit si jen tak což není moc zábavné nebo plnit různé úkoly, které Vám dá dispečer. Druhá možnost je zábavnější, protože dispečer Vás kompletně naviguje až po cílový bod, přehazuje za Vás výhybky a komunikuje s Vámi... a né jen s Vámi. V tomto případě je dobré sledovat ono komunikační okno, kde jsou zprávy pro Vás i pro jiné hráče. Celá komunikace pak probíhá textovou formou (snad Auran dodá i komunikaci pomocí mikrofonu) ve formátu např.
DS: Dave elektrárna potřebuje uhlí, seber vagóny a jeď pro něj do dolů na severu.
Dave: Slyším, vyrážím pro vagóny a pak směrem do dolů.
DS: Dave ještě chvili počkej, na hlavní koleji bude projíždět důležitý náklad, který má pro mě větší prioritu než to uhlí, měl by tam být co nevidět.
Dave: rozumím, čekám na další příkazy...
A tak dále... dalo by se toho napsat mraky, ale je opravdu lepší si to zkusit na vlastní kůži. Jen pozor, je dobré si zajistit trošku času než začnete hrát, protože hra Vás jen tak nepustí a ten čas pak opravdu rychle utíká.

Některé chyby co jsem zaregistroval
Ano jedná se o veřejný beta build takže nemůžeme čekat opravdu dokonalou verzi. Proto sem rovnou napíšu už nějaké chyby co jsem zaznamenal. V prvním případě na trati rostou stromy. Naštěstí je můžete projet, ale vypadá to strašně :)
Hlavní velikou chybou je AI. Soupravu totiž můžete řídit Vy a nebo ve hře nastavit ať jede souprava tam a tam a nechat řídit umělou inteligenci. Tady se moc o inteligenci mluvit nedá, protože když sem nechal osobní vlak ať zajede do nějaké stanice tak ten vlak kroužil po mapě nejdříve popředu pak pozadu a pak tam dělal různé zmatky. Další věc kromě zmatků... a to se fakt může podařit jenom AI je, že si klidně přehodí výhybku v polovině soupravy takže druhá polovina soupravy vykolejí.
Další s čím se setkáte je, že souprava vykolejí třeba i na točně nebo jen když vůbec nastoupíte do loko, což se mi taky stalo. Vykolejení asi probíhá náhodně.
Plusem je, že i když vykolejená souprava blokuje kolejiště tak jde projet. Vagóny jsou v tomto případě mrtvé, nejdou napojit a nejdou ani uklidit... server si je uklidí po nějaké době sám.
Pakliže se rozhodnete hrát za druhou stranu, tzn za dispečera tak Vás taky čeká hodně práce a rozhodování. Musíte sledovat Váš vyhrazený úsek mapy (na tom se dohodnete s ostatníma, protože jeden dispečer je málo) na kterém se rozhodujete která souprava pojede a která bude stát. Kam budete směrovat onu soupravu apod... Máte možnosti přehazovat výhybky, hrát si se signalizací. Dispečer to nemá jednoduché ani v situaci, kdy se hráč rozhodne odpojit a nechá stát soupravu na hlavním tahu. Pak je možnost přidělit ji někomu jinému nebo veškeré vlaky odklonit jiným tahem. I tenhle mód mi přišel hodně zábavný, ale to je samozřejmě jen při více lidech. Pokud jsou na serveru 2 tak to není takhle akční.
Co říci závěrem ? Zatím jde vidět, že je tento mód opravdu ještě ve stádiu BETA. Každopádně jsem od toho nečekal mnoho a proto jsem byl mile překvapen. Auran tady opravdu zabodoval. Teď jen můžeme sledovat jak to půjde dál. Velkou vadou na kráse jsou bohužel AI chyby, které tento mód zatím degradují, ale AI jde naštěstí vypnout a řídit soupravu manuálně. Teď jsem jen zvědav, kdy tam narazím i na české hráče, protože zatím těch hráčů co hraje multiplayer není mnoho. Např. v době psaní tohoto článku tam nebyl nikdo. Večer tam někdo vytvořil 2 servery na kterých se nacházelo dohromady 27 hráčů což není mnoho na to jaký se kolem toho dělal boom. Napište do diskuse, kdy budete online, můžeme založit server a komunikovat v češtině :) Ostatní komunikace na jiných serverech probíhá v angličtině což může být pro neznalé velkou překážkou.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [3]

electron | | 30. května 2016 | 18:14 |

jak vytvorit server?

pampaliny | 14. května 2011 | 13:43 |

to Shark: ve verzi Trainz Simulator 12 si muzes jezdit s cim chces, tzn. i s ceskym modelem. Hra chybejici veci sdili mezi uzivately. Nejidealnejsi stav je zalozeni ciste ceskeho serveru, protoze pro vetsinu hracu bude problem prave komunikace, ktera vetsinou probiha v anglictine. A kdyz to tak u nas pozoruji jak musi byt vsechno prelozene do cestiny pro ty mladsi lenive generace co se nechcou ucit jazyky tak je mi z toho smutno. Uz jen diky tomuhle tam prave moc cechu nebude hrat.

Shark | | 14. května 2011 | 11:48 |

No, multiplayer se jeví dobře, ALE... moc čechů tam asi potkávat nebudeme, pokud nebude možné jezdit s českými modely.