Jak nainstalovat OpenBVE

Vzhledem k tomu, že se množí dotazy jak správně nainstalovat a spustit OpenBVE tak sem pro Vás připravil stručný návod podle kterého by to měl zvládnout úplně každý. Doufám, že Vám návod příjde vhod a OpenBVE tím získá více hráčů, které dříve hraní si se soubory odrazovalo. Je jasné, že bych mohl připravit balíček, ve kterém by bylo všechno, ale nejsem si jist, zda by autoři příslušných aplikací byli zrovna nadšeni. Takže pokud si toužíte OpenBVE zahrát a nevíte jak jej nainstalovat tak se pusťte do čtení.

V první řadě budete potřebovat samotné OpenBVE. Dejme tomu, že si na svém pevném disku D vytvoříte adresář SIMULATORY a do v něm si vytvoříte adresář OpenBVE. Struktura pak bude vypadat takto:
D:\SIMULATORY\OpenBVE
Jedná se o příklad, rozhodně si nemusíte vytvářet adresář simulátory, ale můžete si vytvořit cokoliv budete chtít
Soubor, který stáhnete tady do tohoto adresáře rozbalíte. Můžete tak učinit hned několika způsoby. Jednoduché řešení nabízí komerční produkt Total Commander ve kterém se dá pohodlně vstoupit do archivu a soubory z něho překopírovat. Dalším řešením je pořídit si WinRAR nebo WinZip. I tyhle produkty jsou komerční, ale je možné je používat prvních 30 dní zdarma.
Celý archiv tedy rozbalíme do Vašeho nového adresáře... pro mě se jedná o D:\SIMULATORY\OpenBVE. Tím to ale nekončí, protože teď Vás čeká menší stahování balíčků z internetu. Nevýhodou je, že to hra neudělá sama. V první řadě budete potřebovat .NET Framework 2.0 a to ve 32bit verzi nebo 64bit verzi. Po stažení nainstalujte a pokračujte dál.
Hra dále ke správné funkčnosti vyžaduje OpenAL, který se stará o zvuk. Zde už přijdou na řadu i menší škatulata hejbejte se. OpenAL si můžete stáhnout tady (538kb). Soubory z oalinst.zip si můžete rozpakovat do nějakého adresáře (třeba si jeden můžete vytvořit, není důležité jméno, protože po instalaci jej můžete zase smazat). Spustíte instalaci a po jejím dokončení se přesunete na disk, kde máte svůj operační systém Windows. Přijde první kopírování a to několika DLL souborů z adresáře Windows\System32 nebo Windows\System64 (podle toho jaký máte Windows). Z adresáře tedy budete potřebovat soubory:
OpenAL32.dll
wrap_oal.dll
Tyhle soubory nakopírujte do Vašeho adresáře se hrou (u mě na D:\SIMULATORY\OpenBVE\ ). Timto by Vaše složka OpenBVE měla obsahovat:
AtsPluginProxy.dll
OpenAL32.dll
OpenBve.exe
Readme.txt
wrap_oal.dll
A nějaké adresáře.
Už se blížíme pomalu ke konci, ale ještě Vás čeká jedno stahování. Teď budeme pro změnu potřebovat Tao Framework. Pro stažení jej najdete tady (33 MB). Balík opět nainstalujem, při instalaci zvolíme pouze Runtime!, ostatní položky jako Source, Examples či Documentation necháme prázdné. Opět Vás bude čekat po instalaci kopírování souborů. Je důležité si zapamatovat kam se Váš Tao Framework instaluje, standartně je to na C:\Program Files\TaoFramework (to jen v případě, že máte OS na disku C, pokud adresář Program Files máte na jiném disku potom bude Tao Framework nainstalován právě tam). Je nutné zkopírovat tyto soubory:
- z adresáře bin
Tao.OpenAl.dll
Tao.OpenGl
Tao.Sdl.dll

- z adresáře lib
alut.dll
SDL.dll
SDL_mixer.dll

Tyhle soubory zkopírujete přímo do Vašeho adresáře s OpenBVE, který potom bude vypadat takto:
alut.dll
AtsPluginProxy.dll
OpenAL32.dll
OpenBve.exe
Readme.txt
SDL.dll
SDL_mixer.dll
Tao.OpenAl.dll
Tao.OpenGl
Tao.Sdl.dll
wrap_oal.dll
Po zkopírování souborů z Tao Framework můžete Tao Framework odinstalovat a uvolníte si tak 24 MB z disku.
V neposlední řadě je důležité, aby Vaše karta podporovala OpenGL. Doporučuje se nainstalovat si aktuální ovladače ke grafické kartě. Pokud už to máte všechno splněno tak se můžete vesele spustit OpenBve.exe. Nutno dodat, že hra sama o sobě neobsahuje žádné tratě ani loco. Všechno si budete muset stáhnout. Většina tratí i loco už má samoinstalátor, který všechno nakopíruje tam kam má. Při spuštění si potom zvolíte trať i loco, kterou chcete použít pro danou trať.
Nezapomeňte si nakonfigurovat zvuk, ovládání i grafiku ve hře. Doufám, že Vám tenhle návod alespoň trochu pomohl a hru jste díky němu šťastně zprovoznili.

Další downloady:

Přidání příspěvku do diskuse

Jméno:
E-mail:
Website:
ICQ:
MSN:
Předmět:
Text zprávy:

Diskuse k článku [11]

bublina | | 3. února 2010 | 20:44 |

at dělám co dělám, pod vistou to nerozchodím ani boha. ví někdo jak na to?

filipmur | | 31. ledna 2010 | 18:03 |

jak se instalují tratě?

Martin | | 22. listopadu 2009 | 08:27 |

Super díky už mi to jse

Motáš | | 2. října 2009 | 22:52 |

všechno šlape až když mám vybrat trat a lak tak mi to hodí chybu :-( pls radu pot akovém instakování nechci aby to přišlo niveč

Wellbloud_Cz | | 19. dubna 2009 | 16:07 |

Ahoj udělal jsem to podle návodu a je to funkční takže odkaz na kompletní OpenBve do kterýho už nemusíte nic stahovat:
http://uloz.to/1645802/openbve1000%20(Funkcni).rar

Mumble | | 24. března 2009 | 23:34 |

Tak dobrý, už jsem našel :) omlouvám se

Mumble | | 24. března 2009 | 23:29 |

Huj...kde můžu sosnout tratě do toho OpenBVE ?
Dík moc

Anonymní | 24. března 2009 | 18:35 |

Jede to i pod Vistama?

Šemky | | 24. března 2009 | 12:10 |

Moc děkuji, snad mi to pomůže. :-)

pampaliny | 24. března 2009 | 07:26 |

to CybGate: to mi nejak z textu vypadlo :) Uz je to opraveno.

CybGate | 23. března 2009 | 23:35 |

.NET Framework verze? Vím je tam odkaz na 2.0, ale i tak... :)
Většinou ho už máme, třeba ve Vistě.